Madenlerin devletleştirilmesiyle birlikte kent içinde o zamana kadar olmayan geniş bir altyapı düzenlemesine gidildi. Bu altyapı çalışmalarından biri ve en önemlisi üzülmez deresi ıslah çalışması idi.

Anayollar ve derelerin ıslah çalışması sonrası dere yatakları dışında kalan büyük araziler kadastro çalışmaları yapılarak hazineye devredildi.

Örneğin; Baştarla semtinin etekleri, 69 ambarlarının olduğu saha, TTK- Etüd binasının ve eski adıyla EKİ Merkez Atölyesi-Yeni adıyla TTK Maden Fabrikalarının olduğu alan,

Zonguldak Tren Garı’nın tünelden çıkış ayaklarının olduğu alan, Fevkani köprünün istasyon ayağı, Karaelmas Mahallesinde Fındıksuyu semtinin etekleri, Hal binasının olduğu alan, Belediye Fen işlerinin bulunduğu alan, buralar hep dere yatağı idi. Derelerin ıslahı ile birlikte buralar dolgu yapılarak ıslah edildi ve imara açıldı.

Bunları elimizdeki fotoğraflardan daha net görebiliriz.

Fotolar:

1- Ağız ve Diş sağlığı Hastanesi, Tahlisiye istasyonu ve merkez garajı ( o zaman Etüt binası ve Atölye yok),Fındıksuyu, Zonguldak Belediyesi Fen işleri Şantiyesi, Hal binasının olduğu alan ve büyük tünel çıkışı görünmektedir.

2- Aynı alanın günümüzdeki görünümü var.

3- Tahlisiye, Garaj ve Hal binası önü görünmektedir.

4- 3 numaralı fotonun olduğu aynı yere ait bu günümüz fotosunda değişiklikler daha belirgindir.

1950–60 arası yıllarda hatta daha öncesi üzülmez deresi üstünün kapatılması için birçok projeler üretildiğini biliyoruz amma hepsi de suya yazılan yazı misali kayboldu. Bu dere üstlerini ıslah etmek aynı zamanda kent trafiğinin akışını rahatlatacağı gibi kente çok daha önemli katkıları olacaktır. Sadece belediyenin olanaklarıyla bunun hayata geçirileceğini kimse hayal etmesin. 1940 larda günümüze göre çok ilkel teknoloji kullanılarak ıslah edilen derelerin üzeri günümüz teknolojileri kullanılarak neden hayata geçmesin…