İngiliz dili eğitiminde önemli bir yere sahip olan dünyaca ünlü yayınevi Oxford University Press’e bağlı olarak geliştirilmiş olan Oxford Teachers’ Academy (OTA) Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda ikinci hizmet içi eğitim programını gerçekleştirdi.
İlki 6-8 Mayıs 2015 tarihinde gerçekleştirilmiş olan etkinlik bu akademik yılda Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim elemanları tarafından ihtiyaca yönelik olarak belirlenen farklı konulardan oluştu. 9 farklı oturumda gerçekleşen etkinliğin ana başlıkları ‘Teaching Young Adults’, ‘Young Adults and Technology’ ve ‘CEFR (Common European Framework) and Assessment’ şeklinde oldu.
Eğitim faaliyetleri Oxford University Teachers’ Academy’nin deneyimli eğitmenleri Christopher Sheen ve Turgut Turunç tarafından yürütüldü. Oturumların bazı kısımlarında dinleyici rolü üstlenen öğretim üyeleri, bazı kısımlarında ise öğrenci rolüne bürünerek sınıf içi uygulamalarda faydalı olacak bazı aktiviteleri yaşayarak öğrendiler.
Oxford Teachers’ Academy’nin amaçlarından biri olan farklı öğretim yöntemleri ve uygulamalarının paylaşılması ve tartışılması da etkinliğin öğretim elemanları için en yararlı kısımları oldu. Eğitimlerin bitmesinin ardından yapılan dönüt sağlama aşaması ise öğretim üyeleri tarafından her bir oturumdan elde ettikleri kazanımları ve bunları nasıl uygulayabileceklerini yazılı olarak ifade etmeleri ile tamamlandı.
Eğitime katılan öğretim üyeleri verdikleri yazılı dönütlerin Oxford Teachers’ Academy UK Ofisi tarafından değerlendirilmesinin ardından yine bu ofis tarafından imzalanan sertifikalarını almaya hak kazanacaklar.
Yüksekokul Müdürü Okutman Okşan Dağlı yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Temel İngilizce Bölümü’müzde, kaliteli bir eğitim kurumu olarak ismini duyurmuş Oxford Üniversitesi İngilizce Öğretimi Bölümü’nün bir parçası olan Oxford Teachers’ Academy çalışması ikinci kez yapıldı. Üç gün süren bu eğitimin farkı ise katılımcıların her çalıştay sonunda öğrendiklerini yazılı olarak beyan etmelerinde yatmaktadır. Bu formlar eğitim bittikten sonra bağımsız bir değerlendiriciye ulaştırılıyor ve sonrasında eğer katılımcı başarılı ise adına bir Oxford Teachers’ Academy tarafından bir başarı sertifikası düzenleniyor. Oxford Teachers’ Academy verilerine göre geçtiğimiz akademik yılda yüksekokulumuz ülke çapında üst düzey başarı gösteren kurumlar arasında yer almıştır. Bu hem üniversitemiz hem de okulumuz adına çok gurur verici. Bu sene de umuyorum katılan öğretim elemanlarımız aynı üstün başarıyı göstereceklerdir. Bu vesile ile “kalite”yi ve “kalite güvencesi”ni üniversitemizin birincil hedefleri arasına koyup bu anlamda yapılan her türlü etkinliğe tam destek veren Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Mahmut Özer’e, iletişim ve organizasyon faaliyetleri için Temel İngilizce Bölüm Başkanı Burcu Ak Şentürk ile yardımcısı Demet Kulaç’a, organizasyonu iki yıldır evimize getiren Yayınevi Temsilcisi İsmail Sezgin’e, eğitmenlerimiz Turgut Turunç ile Chris Sheen’e ve son olarak mesleki gelişimine önem vererek eğitimlere katılan akademik personelimize teşekkür ediyorum.”