Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ), yeni bir uygulamayla devlet kurumlarının resmi yazışmalarını Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) adı verilen bir sistem ile bilgisayar ve internet üzerinden gerçekleştirmeye başladı. BEÜ basın bürosundan verilen habere göre Bülent Ecevit Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı yoğun ve hızlı bir çalışma ile EBYS altyapı hazırlıklarını tamamlayarak, 3 Mart 2014 tarihinden itibaren yazışmalarını EBYS deneme uygulaması üzerinden gerçekleştirmeye başlamıştı. Deneme aşamasını sorunsuz geçmesi ile tam kullanıma 17 Mart tarihinde geçilerek sisteme tam otomasyon sağlandı.

Sistemin uygulanması için tüm çalışmalar BEÜ Genel Sekreterliğinin koordinatörlüğünde ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığının yönetiminde hazırlandı. Daire başkanları, fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu sekreterlerinin bilgilendirilmesinin ardından, birim sorumlularına yönelik eğitimler gerçekleştirildi. EBYS’nin kullanımı konusunda bildirmekle görevlendirilen birim sorumlularına yönelik “eğiticilerin eğitimi” çalışması gerçekleştirildi. E-Devlet projesine uygun şekilde yazışmalarını elektronik ortama aktaran Bülent Ecevit Üniversitesi, son yıllarda bilişim teknolojisi alanında yaptığı yatırımların neticesini almayı sürdürdü.

REKTÖR PROF. DR. MAHMUT ÖZER: ÜNİVERSİTEMİZİN YERLEŞKEL ARTIK BİRBİRİNE DAHA YAKIN

 

EBYS’ye geçilerek resmi yazışmaların dolaşımı ve güvenliği adına atılan dev adım ile ilgili olarak değerlendirmelerde bulunan BEÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Özer, Üniversitenin tüm yerleşkeleri arasındaki fiziki ayrılıkların bilişim ağı imkânları ile aşıldığına vurgu yaparak “Üniversitemiz son dönemde hızı ve etkisi giderek artan değişimleri hayata geçiriyor. Çağımızda büyük bir önem kazanan bilişim teknolojileri ile ilgili dev yatırımlar yapan Üniversitemiz, Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile çok önemli bir adım daha attı. Bilindiği üzere Üniversitemiz on bir ayrı yerleşkede faaliyet gösteriyor. Bu yapının beraberinde getirdiği hizmet, yönetim ve algı maliyetleri bir tarafa yazışmalarımızın hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleşebilmesi kurumsal kimliğin oluşmasında hayati bir öneme sahip. İdari ve akademik personelimizin bilgi edinmeden başvuruya kadar birçok alanda gerçekleştirdikleri yazışmaların teknolojik imkânlar dâhilinde gerçekleşmesini, öğrencilerimizin taleplerine geri dönüşlerin hızlı bir biçimde sağlanmasını mümkün kılan bu sisteme adaptasyon noktasında ciddi bir çalışma yürütüldü. Çok kısa bir sürede tamamlanan bilgilendirme ve yetkilendirme aşamalarının ardından kullanıma giren EBYS, çağdaş bir yükseköğretim kurumu olma yolundaki adımlarımıza bir yenisini de eklemiş oldu. Gerek şahsım gerek Üniversitemiz adına bu sistemin kurumumuza kazandırılmasına katkı sunan, sistemi kullanma aşamasında büyük bir ilgi ile sisteme adapte olan tüm birimlerimize ve personelimize teşekkürlerimi sunuyorum.” şeklinde konuştu.