Bu yazımda eğitim ve öğretimin temel dayanağı olan öğretmenlerle ilgili düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    
Hepimizin hayatında yer almış ve hayatımıza dokunmuş sihirli bir el vardır.

    
Gözyaşlarımızı siler, saçlarımızı sıvazlar, anlattığı bilgilerle bizleri geleceğe hazırlayan bir el vardır. İşte o el öğretmen elidir.

     
Bazen bir bahçıvan gibi çiçek yetiştirir, bazen bir usta gibi temel atar,bazen bir ana, bazen de baba olur bir nevi.

     
Öğretmenler zaman üstü olmalıdır. Her zaman öğretici olmalı ve topluma yön vermelidir. Öğretmen günü kurtaran değil hem bugünü hem de yarını kurtaran olmalı.

    
Öğretmen her yönüyle kendini yetiştirmiş ve geliştirmiş olmalıdır. Böylelikle  daha faydalı  bireyler yetiştirecektir. Eğer kendini güncellemezse öğrencilere ve topluma gerekli faydayı sağlayamayacaktır.

     
Öğretmenler teknolojik ve akademik gelişmeleri takip etmeli ve bunları eğitim ve öğretimde kullanmalıdır. Tabii ki her öğretmen birbirine benzeyecek diye bir kural yoktur. İnsanın yaratılışı gereği herkes birbirinden farklıdır. Ancak kendisini bilgi ve güzel davranışlarla donatmış insanlar her zaman önde olur, bu öğretmenler için de geçerlidir.         

     
Öğretmen, başarılı olmak için gerekli bütün gayreti sarfeden biri ise başarıyı yakalayacaktır. Yetiştirdiği öğrenciler, başarılı öğrenciler olacaktır ve topluma gelecekte yararlı ve yön verici olacaklardır.

      
Unutmayalım ki Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Ben de şöyle ekliyorum her yoğurdun da bir yiğit yiyişi vardır. Yani kendini geliştirip güncel tutmayan bir öğretmen;öğrencilerine,topluma yön veremez ve hayatın çarkları arasında kaybolup gider.


Çünkü öğretmen ideali gerçeğe dönüştüren kişidir. Ona büyük sorumluluklar düşmektedir.

Kendini iyi donatmış, öğrencilerinin geleceğini nasıl planlayacağını hedefine almıştır ve o hedefe ulaşmak için ümidini kıracak sözlere ve davranışlara takılmaz. Vereceği eğitimi  ön plana alır.

      
Bazen de her şeyi öğretmenden bekleyerek öğretmenlere çok yükleniyoruz. Eğitimde öğrenci, veli ve okul yönetiminin de etkisinin olması gereklidir.

      
Benim velilerime sık sık söylediğim bir sözüm var; Öğretmeni;öğrenci ve veliler çalıştırır. Eğer öğrenci ve veliler araştırmacı, gayretli olmazlarsa öğretmenden fazla verim alamayabilirler. O da her insanın farklı olması gibi her öğretmenin de farklı bir çalışma sistemi,gayreti ve düşünce yapısı vardır. Bunlar normaldir. Onların da motivasyona ihtiyaçları mutlaka olacaktır. Çünkü öğretmenler bir robot değil,bir makine değildir.

     
İletişim kopukluğu hepimiz için sorun çıkaracaktır. Öğretmenler; öğrenci ve velileriyle iletişimde iyi olmalı. Bunun yanında veli ve öğrenciler de öğretmenleri ile iyi iletişim kurmalıdırlar. Böylece hep beraber eğitime katkı sağlayıp çocuklarımızın güzel yetiştirilmelerine odaklanmalıyız.

      
Sonuç olarak; birlikte eğitime değer verirsek öğretmenlerin önünü açar onlardan daha çok faydalanırız. Bu şekilde eğitimi geliştirip,kaliteli hale getirebiliriz. Ve tüm  bunların  sonucunda kazanan hepimiz oluruz.


Mehmet Hatip Denek