Matematik dersinin fazla sevilmemesinin temelinde gördüğüm kadarıyla aile bireylerinin, büyüklerinin matematikle dargın yetişmesi ve çocuklarına da bunları zor ders demelerinin etkisinin olduğunu düşünüyorum. Eğer psikolojik olarak çocukları etkilemeseydik belki matematikleri daha iyi olacaktı.

     Okulda öğretmenleri de matematiği monoton anlatıyorsa, dersi severek, sevdirerek anlatamıyorsa, anlatmıyorsa işte sorun tam da burada başlıyor. Aslında 1. Sınıftan itibaren öğrencilerimizde matematiğin temelini iyi atarsak gelecek yıllarda hem çocuklar hem de biz avantajlı çıkacağız. Örneğin matematik dersini canlandırmalı, oyunlaştırarak öğretirsek kalıcı olacaktır. Öğrenme tekniklerinde de farklılıklar hafızaya yerleşmesi açısından etkili olabilir. Özellikle 1. ve 2. sınıfta yapılması gerekenler bunlardır. Bunun yanında toplama ve çıkarma işlemleri ile ilgili problemler çözülürken öğrencileri alışveriş yapıyor gibi görevlendirirsek, bazılarına bakkal, bazılarına manav görevi verirsek, problemi uğraştırıp çözdürürsek, bunun yanında paralarımız konusunu da eklersek hem problemleri çözmeyi hem de paralarımızı tanımayı öğrenirler. Aynı şekilde litreyi anlatırken de süt satan bir insanı, su satan bir insanı canlandırırsak onların ellerindeki  araç-gereçlerle litreyi anlatırsak bu şekilde litre konusunu da daha iyi bir şekilde anlatmış oluruz. Bu şekilde örnekleri çoğaltabiliriz.

      Kısacası matematiği sevdirmek için hem biz hem de öğretmenlerimiz farklı çalışmalar yaparsa daha da yararlı olacağına inanıyorum.

    Böylece çocuklarımızın ve öğrencilerimizin matematik fobisini kırmaya çalışmış oluruz.

 

   (Mehmet Hatip Denek)