Eğitimde asıl yönetim ve organizasyon okul idarelerindedir. Saha çalışmaları onlardadır. İdaresi iyi çalışan öğretmen, veli ve öğrenciler ile uyumlu olan okul yönetimleri başarıyı yakalayacaktır. Ancak yöneticiler de hatalar yapabilirler. Yapılan bu hatalardan öğretmenler,veliler ve öğrenciler olumsuz etkilenir. Bu şekilde okul başarısı düşecek, öğrencilerin hedeflerine sağlıklı bir şekilde ulaşmalarında sorunlar çıkacaktır.

     Aşağıda bildiğim ve gördüğüm kadarıyla bazı yapılan hataları, yapılmaması için sıralamaya çalışacağım:

* İdarenin veliler ve öğrencilerden güçlerinin üzerinde beklentilere girmesi. 

* İdaredeki müdür ve müdür yardımcılarının ortak paydada buluşamaması.

* Görevlendirilen idarecilerin deneyimsiz olması.

* İdarecilerin okulun yakınlarında değil başka merkezlerden gelip gitmesi.

* İdarecilerin çevreleri ile ilgisiz olması.

* İdareci arkadaşların eğitim dışında her şey ile ilgilenmesi ve eğitime zaman ayırmaması.

* Okulların ticarethane öğretmenlerin işçi olarak görülmesi.

* Öğretmenlikten idareciliğe geçiş yapıldığı halde öğretmen ve öğrenci sorunlarının öneme alınmaması,

* Devamlı buyurgan durumda olunması.

* Öğretmen ve öğrencilere toleranslı olunmaması.

* Kalıcı çözümler yerine geçici çözümlerin olması

* İdarecilerin eğitim mevzuatına hakim olamaması.

* Öğretmenlere verilecek görevlerde rızalarının alınmaması.

* Hazırlanan ders programlarında ders saatlerinin adilce dağıtılmaması,

* İstenmeyen öğretmenlerin norm kadroya düşmeleri için düzenlemeler yapılması.

* Öğretmenlerin yaptıkları başarılı çalışmalarda onore edilmemeleri ya da kendilerine yakın başarısız olanların onore edilmesi.

* Öğretmenleri tayin istemeye zorlayıcı hareketlerin yapılması,(mobbing)

* Okulla ilgili kararlarda öğretmenlerin görüşlerinin de alınmaması

* Okullarda öğretmenlere verilecek aylıkla ödüllendirme,takdir, teşekkür ve diğer belgelerin taraflı verilmesi.

* İdarecilerin güleryüzlü olmaması.

* Okula lazım olacak teknolojik veya diğer ihtiyaçların temin edilmemesi ya da edilememesi.

* İdarecilerde diyalog eksikliğinin olması, "benim dediğim olmalı" zorlaması.

* Veli bilgilendirme toplantılarının az yapılması.

* Okulun başarılarının yeterince tanıtılmaması.

* Öğretmenlerle görüş alışverişlerinin az olması vb gibi hataları çoğaltabiliriz.

   Görüldüğü üzere görevimizin sorun ve hatalar çıkarmak değil onları çözüme kavuşturmak olduğunu farketmişsinizdir. Eğitimi düzeltmek isterken eğitimde kayıplara sebep olmamak gerekiyor. İdareci arkadaşların bunu isterlerse düzeltecek bilgi, beceri ve iletişime sahip olduklarına olan inancım tamdır.


Mehmet Hatip Denek