TÜİK Hanehalkı Bütçe Araştırmasının 2019 yılı sonuçlarına göre; toplam tüketim harcamasının %16,5'ini ulaştırma harcamaları oluşturdu. Hanehalkları ulaştırma harcamalarında en büyük payı %49,3 ile araç satın alımına (motorlu ve motorsuz araçlar) ayırdı. Bunu %32,1 ile kişisel ulaşım araçlarının kullanımı (yakıt ve yağları, yedek parça ve aksesuarları ile bakım ve onarım hizmetleri), %18,5 ile ulaştırma hizmetleri (karayolu ve diğer yolcu taşımacılığı) ile ilgili harcamalar izledi.
Yüksek gelirli haneler araç satın alımına daha fazla pay ayırdı
Araştırma sonuçlarına göre, hanelerin gelir düzeyinin ulaştırma harcamalarının dağılımında etkili olduğu görüldü. Birinci %20’lik gelir grubundaki hanelerin toplam ulaştırma harcamalarının %36,4’ünü araç satın alımı oluştururken, %33,3'ünü ulaştırma hizmetleri, %30,3’ünü ise kişisel ulaşım araçlarının kullanımı oluşturdu. Beşinci %20'lik gelir grubundaki hanelerin ulaştırma harcamalarının %53,5’ini araç satın alımı, %32,7'sini kişisel ulaşım araçlarının kullanımı, %13,8’ini ise ulaştırma hizmetleri oluşturdu. (Haber Merkezi)