Gemi batmadan önce geminin kaptanı imdat sinyali vermiş fakat gemiye müdahale yapılamamıştı. Karayel fırtınasının oluşturduğu fırtınada  İkiye bölünen gemi , güvertesinde yardım çığlığı atan personel ile birlikte sulara gömüldü. 
Şimdi bu yazdıklarımı bir çok kişi 19 Kasım’da meydana gelen gemi kazası olduğunu düşünüyordur. 
Çünkü bire bir aynısıdır.
2 Ocak 1939 tarihinde Karadeniz Ereğli’de, şiddetli Karayel fırtınasına ramen  Barzilay ve Benjamin şirketine ait Millet Gemisi Ereğli limanından demir aldıktan sonra 300 metre açıklarda ikiye bölünerek battı. Gemide bulunan 21 personelden ikisi kendi cabası ile kurtuldu. Kaybolan 19 mürettebat hicbir zaman bulunamadı.
4 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet gazetesi haberine göre ; 
"2 Ocak 1939 tarihinde Karadeniz Ereğli açıklarında kıyıya çok yakın bir mevkide batan ve 19 mürettebatından yalnızca 2 kişinin sağ olarak kurtulduğu Millet Vapuru, 1883 yılında inşa edilen bir yolcu ve kargo gemisidir. Kazaya uğradığı sırada Barzilay ve Benjamin şirketine aittir. Ereğli kömür havzasında kömür yüklenme sırasını beklerken, kıyıya çok yakın bir bölgede  batmış ve 17 kişi hayatını kaybetmiştir. 
Barzilay şirketinin kömür yüklemek üzere Ereğli’ye giden Millet vapuru pek feci şekilde batmıştır. Kar, fırtınası bütün şiddeti ile devam ediyor..
 Eski bir denizci olan Besim kaptanın idaresindeki Millet vapuru demirini alarak limandan açılmış ve sonra da şiddetli dalgaların tesirine dayanamayarak batmıştır. Geminin 21 mürettebatından ancak ikisi kurtarılabilmiştir. 19 kişiden henüz haber yoktur. Facia etrafında tahkikata başlanmıştır.
Gemi orta kısmından delindikten sonra deniz tarafından dövüle dövüle az zamanda parçalanarak batmıştır. Gemiciler gemi direklerine tırmanarak “imdat” çığlıkları atmıştır.  Millet vapurundan denize atlayanlar arasından ancak iki kişi kurtulabilmiştir. Şu vaziyete göre Millet vapurundan boğularak şehit olan denizcilerimizin sayısı 19 kişi olduğu bildirilmektedir.. 
Bu facianın kurbanı Millet vapuru Barzilay - Benjamin kumpanyasının malıdır. 1800 tonluk bir şileptir. Süvarisi Giritli Besim kaptandır. Mürettebatı 21 kişiden ibarettir. 
Millet vapuru evvelki sabah diğer bir takım vapurlarla beraber Ereğli limanında kömür almaya hazırlanırken saat 6 sularında fırtına birdenbire müthiş bir şekil almış, liman altüst olmuştur. Limanda demirli bulunan irili ufaklı gemiler, karaya düşmemek için açılmaya çalışmışlar, bir taraftan da telsizi bulunanlar S.O.S işareti çekmeye başlamışlardır.
Fakat alman tedbirler fayda etmemiş, kısa bir müddet içinde Anadolu, Galata, Şadan, İkbal, Mete, Samsun, , Tan vapurları dalgaların şiddetine dayanamayarak muhtelif yerlerde karaya oturmuşlardır. Millet vapuru da limandan açılamamış ve devrilmiştir. Millet vapurunun battığını gören sahildeki tahlisiyesiler faaliyete geçmişler, kazazede geminin mürettebatını kurtarmaya çalışmışlardır. Fakat şiddetli fırtına yüzünden teşebbüsleri yarım kalmış, hiçbir harekette bulunamamışlardır. Nihayet gemi sular arasında kaybolmuştur.
Ereğli limanında bulunan yük vapurlarından Kaplan, Şadan, Zonguldak, Galata, Samsun, Mete, İkbal, Tan, Süper, Nomikos kar fırtınasının şiddetinden büyük tehlike ile karşılaşmış ye karaya düşmüşlerdir.""
Ayrıca bu vakayı yazan gazeteler Millet Vapurunun 1936 yılında başka bir fırtınada batan bir geminin enkazının üstüne düştüğünü yazıyorlar.
Yer ayrı, olay aynı, 
Demek ki ; Ereğli Karayel fırtısına açık bir konumda. Liman Kuzeybatıdan şiddetli şekilde esen bu rüzgara ve oluşturduğu yüksek dalgalar karşısında yetersizdir. 
İki olayda da gemiler karaya oturmamak için açılmayı tercih etmişler. İki olayda da , karadan destek görmedikleri yüzünden Liman başkanlığı eleştirilmiş. İki olayda da mürettebatın aileleri günlerce yakınlarının bulunması için Ereğli’de beklemiş.
19 Kasım 2023 tarihinde batan Kafkametler Gemisi mürettebatın kaybolan 7 denizcinin bulunması için arama kurtarma çalışmamaları devam ediyor. Aileler halen yakınlarının bulunmasını bekliyor. 
Fakat Millet gemisinin mürettebatının ailelerinin bekleyişi tam 84 yıldır sürüyor.

Enstitü yönetimi Eren Enerji’de Enstitü yönetimi Eren Enerji’de


Hayati Yılmaz ile
Zonguldak Tarih