Bekaroğlu elektrik abonelerini uyardı;

 

“Buzdolabında bozulan gıdaların bedelini bile dağıtım şirketinden talep edebilirsiniz”

 

Tüketici Hakları Derneği yönetim kurulu üyesi Osman Bekaroğlu elektrik kesintilerinden mağdur olan tüketicilerin karşılaştıkları zararları elektrik dağıtım şirketlerine tazmin ettirebileceklerini belirtti. Şirketlerin kesintilerden önce haber vermesi gerektiğini belirten Bekaroğlu şunları söyledi:

http://img3.mynet.com/askmen/v2/grey.gif

 “Elektrik abonelerine kaliteli, sürekli ve kesintisiz hizmet sunulabilmesi için 8 Mayıs 2014 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’ne göre dağıtım şirketleri, programlı kesintiler kesintinin başlangıç ve sona erme zamanını 48 saat öncesinden, tüketicilere bilgilendirmekle yükümlüdür. Ayrıca Tüketici Kanunu’nda yer alan Ayıplı Malın neden olduğu zararlara da atıfta bulunarak tüketicinin hizmet kesintisi nedeniyle ortaya çıkacak zararını 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında talep edebileceğine de işaret etmektedir”.
 
“TUTANAK TUTARAK ZARARINIZI FİRMADAN TAHSİL EDEBİLİRSİNİZ”
 
Bekaroğlu tutanak tutulması gerektiğini hatırlattı ve şunu dedi: “Önceden bildirilmeden ortaya çıkan elektik kesintileri  yüzünden zarara uğrayan tüketicilerin bu zararlarını makul şekilde kanıtlamaları halinde dağıtım şirketlerinden tahsil edebilmeleri mümkündür. Bu bağlamda elektrik kesintisi olan yerlerdeki tüketiciler öncelikle kendileri tedbir olarak elektrikli cihazları kapatmalı, ancak meskende bulunmama ve benzeri sebeplerle cihazlarının elektrik bağlantısını kesemeyen aboneler  kesintisi nedeniyle ortaya çıkan zarar ve ziyanlarını mutlaka derhal dağıtım şirketine e-posta, faks, taahhütlü mektup ve benzeri yazılı yöntemlerle bildirmeli ve mümkünse tanıklarla birlikte elektrik işinden anlayan bir uzmanın da imzalayacağı bir tespit tutanağı düzenlemelidirler.

‘BUZDOLABINDA BOZULAN GIDALARIN BEDELİNE KADAR GERİ ALIN’

Elektrik dağıtım şirketi makul sürede gereken tespiti yaptırmak zorundadır. Zararı tazmin edilmeyen tüketiciler buzdolabında bozulan gıdaların bedelleri de dahil olmak üzere, arızalanan elektrikli ve elektronik cihazlarının onarım veya yenisinin bedelini firmadan talep etmelerine rağmen olumlu sonuç alamazlarsa, 3 bin liraya kadar zararları için ikamet ettikleri yerde bulunan Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmak suretiyle haklarını arayabilirler. Tüketicinin zararı 3 bin liranın üzerinde ise en yakın Tüketici Mahkemesi’nde, Tüketici Mahkemesi olmayan yerlerde Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yapacak Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurmalıdır.” diyerek uyardı.

*        (Sermet AKSU)