Eğitim Sen Çaycuma Temsilciliği Yürütme Kurulu Üyeleri, Çaycuma'ya yeni atanan Kaymakam Muharrem Coşgun'u makamında ziyaret etti. Kaymakam Coşkun'a görevinde başarı dileklerini ileten Eğitim Sen Yürütme Kurulu Üyeleri ziyarette "Çaycuma'da Eğitim Sorunları" başlıklı bir dosyayı da sundu.

Çaycuma Kaymakamı Muharrem Çosgun'a sunulan "ÇAYCUMA'DA EĞİTİM SORUNLARI" dosyasında şu sorunlar yer aldı.

·           Ortaöğretim kurumları taşıma ve yemek ihaleleri yıllardır zamanında yapılmadığı için okulların açıldığı ilk günlerde öğrenciler taşıma ücretini ve yemek ihtiyacını kendi olanaklarıyla karşılamaktadır. İhalenin zamanında yapılması sağlanmalıdır.

 

·           Çaycuma Pehlivanlar Mahallesi’nde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi binasının eski ve yeterli olmaması nedeniyle ilçemiz Gemiciler Mahallesi’nde 24 Derslikli Çaycuma Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin yapımına başlanmıştır. Binanın atölyelerinin yapımına ise başlanmamıştır. Yeni okulun en kısa sürede eğitim, öğretime hazır hale getirilmesi için çalışmaların hızlandırılması gerekmektedir.

 

·           Liseye Geçiş Sınavında (LGS) öğrenciler özellikle Anadolu Liselerini tercih etmektedir. İlçemizde bulunan Oktay Olcay Yurtbay Anadolu Lisesi ve Nihat Kantarcı Anadolu Lisesinin yoğun bir şekilde tercih edilmesi nedeniyle iki lisede de yeni sınıflar açılarak, sınıf kontenjanları artırılarak sorunun çözümüne gidilmiştir. Çok sayıda öğrenci ise istemediği okula gitmek durumunda kalmıştır. Çaycuma ilçe merkezinde yeni bir Anadolu Lisesine ihtiyaç vardır. Yeni bir Anadolu Lisesinin açılması için girişimlerde bulunulmalıdır.

 

·           Pehlivanlar Mahallesi sınırları içinde bulunan Atatürk İlkokulunda sınıf mevcutları 30'un üzerindedir. Kimi sınıflarda ise sınıf mevcutları 40'a yakındır. Küçük yaştaki öğrencilerin bir kısmı çok uzak mesafelerden Atatürk İlkokuluna gitmektedir. Milli Eğitim tarafından Pehlivanlar Mahallesi’nde bir ilkokul yapılması projesi yıllardır vardır ama ilkokul bir türlü yapılmamaktadır. Nüfusu her geçen gün artan Pehivanlar Mahallesine ilkokul yapımına bir an önce başlanması gerekmektedir. Yine Pehlivanlar Mahallesi’nde ortaokul çağındaki öğrencilerin önemli bir kısmı evlerine oldukça uzak olan Çay Mahallesinde bulunan Mimar Sinan Ortaokuluna gitmektedir. Bu nedenle yeni bir ortaokul binasına ihtiyaç vardır.

 

·           Pehlivanlar Mahallesi’nde bulunan Mehmet Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri prefabrik binada eğitim öğretime devam etmektedir. Sağlıklı ve daha kullanışlı yeni bir binaya ihtiyaç vardır.

 

·           4-6 yaş Kur’an kursları (sıbyan mektepleri) Çaycuma’da çok sayıda ana sınıfının kapanmasına, öğrenci sayılarının azalmasına, okul öncesi öğretmenlerinin norm fazla olmasına neden olmaktadır. Sendikamız Eğitim Sen, Çaycuma’da okul öncesi eğitimin önemini anlatan broşür çıkarmış, billboardlara afişler asmış, okul öncesi eğitimin parasız, zorunlu olmasına yönelik imza kampanyaları düzenlemiştir. Okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına yönelik kampanyaya okul öncesi öğretmenlerimizin tamamı ve Çaycuma halkı büyük destek vermiştir. Okul öncesi yaş gurubundaki çocukların tamamen denetimsiz, fiziki şartları uygun olmayan binalarda,  öğretmenlik vasfı olmayan kişilerce eğitim bilimi ve pedagojisine aykırı bir şekilde eğitim alması doğru değildir. Okul öncesi yaş grubundaki çocuklarımızın alanında yetişmiş uzman öğretmenler tarafından okul öncesi eğitim kurumlarında nitelikli ve sağlıklı şartlarda bir eğitim alması için daha çok çaba gösterilmesi, okul öncesi eğitimin yaygınlaşması için özellikle köylerde çalışma yürütülmesi ve kalıcı çözüm için okul öncesi eğimim parasız ve zorunlu olması gerekmektedir.  Ayrıca okul öncesi öğretmenlerine dinlenme hakkının sağlanması, ders sürelerini 50 dakikadan 40 dakikaya indirilmesi, her sınıf için okul öncesi eğitimi almış yardımcı personel atamasını kadrolu olarak yapılması gerekmektedir.

 

·           Yargı kararlarına rağmen çeşitli dini vakıf ve dernekler arasında imzalanan protokoller aracılığıyla okullar, dini vakıf ve derneklerin temel faaliyet alanları haline getirilmekte, ortak toplantılar yapılmaktadır. Gerginliklere yol açan uygulamalardan vazgeçilmelidir. Hangi gerekçeyle olursa olsun eğitim alanının dini vakıf ve derneklerin temel faaliyet alanı haline getirilmesi uygulamalarına derhal son verilmeli, eğitimin yok olma noktasına getirilen laik, bilimsel ve kamusal niteliği güçlendirilmelidir.

 

·           17.04.2015 tarih ve 29329 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğiyle il içi yer değiştirmelerde ataması yapılmayanların sıraya alınması uygulamasına son verilmiştir. Yönetmelik değişikliği sonrasında özellikle de Temmuz-Ağustos aylarında emekli olan öğretmenlerin yerine puanı yüksek öğretmenler (il içi yer değiştirmelerde sıra sistemi uygulaması kaldırıldığı için)  gelememektedir. Bu durum norm fazlası öğretmenlerin de sıraya girip atanmasına engel olmaktadır. İlçemizde özellikle sınıf öğretmenliği branşında norm fazlası öğretmenler bulunmaktadır. Norm kadro fazlası öğretmenlerimiz her yıl bir başka okul görevlendirilmektedir ve bu durum motivasyonlarını bozmaktadır. Eylül ayı sonunda müdür ve müdür yardımcılığı atamaları yapılacaktır ve birçok branşta öğretmen ihtiyacı oluşacaktır. Norm fazlası öğretmenlerimizin mağduriyetin giderilmesi için MEB Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 53. Maddesi kapsamında kurumlarında ihtiyaç ve norm fazlası olan öğretmenlerin yer değiştirmelerinin yapılması için Zonguldak genelinde duyuru yapılması gerekmektedir.

 

·           Okullarda öğrencilerden her ne ad altında olursa olsun para toplanmaması güvence altına alınmalı, öğrenci, veli ve öğretmen arasında para ilişkisinin kurulması engellenmelidir. Okulların temel ihtiyaçları ile fotokopi, tebeşir gibi kırtasiye giderleri Milli Eğitim tarafından karşılanmalıdır.

 

·           Çaycuma merkezi ve beldeleri ile büyük işyerlerinde kreş açılması gerekmektedir.

 

·           Okul kantinleri ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve sağlık uzmanı ile birlikte temizlik, hijyen ve gıda kalitesi ve ürün fiyatları açısından denetlenmelidir.

 

·           Okullarımızın büyük bir kısmında hizmetli ihtiyacı bulunmaktadır. Hizmetli ihtiyacı geçici personel alımıyla giderilmektedir ve bu durum aksamalara neden olmaktadır.  Gerçek ve kalıcı çözüm kadrolu hizmetli alımıyla sağlanacağı için her okula yeteri kadar kadrolu hizmetli ataması yapılmalıdır.

 

·           Okul servis araçlarının denetimi, kontrolü gibi uygulamalar öğretmenlere bırakılmamalıdır.

 

·           Birkaç okulumuz haricinde, okullarımızda çok amaçlı salon, kütüphane, iş teknik atölyesi, spor odası, resim atölyesi, müzik odası ve kapalı spor salonu gibi bölümler yoktur. Bu eksikliklerin giderilmesi için planlanma yapılmalıdır.

 

·           Kömürlü kalorifer kazanı bulunan okullarımızda uzmanlar tarafından gerekli incelemeler yapılmalıdır.

 

·           Deprem etüdü yapılmayan okullarımızda deprem etütleri ve gerekli güçlendirme çalışmaları yapılmalıdır.

 

·           Öğrenciler için bir araştırma ve okuma yeri olması gereken internet kafelerin sık sık çok yönlü olarak denetlenmelidir.

 

·           Öğretmenlerin ek ders ücretleri her ayın üçünü geçmeyecek şekilde hesaplara yatırılmalı, gecikmelere fırsat verilmemelidir.