Halkın Sesi’nin tartışmaya açtığı ‘Gazipaşa’yı araç trafiğine kapatalım’ önerisine Mimarlar Odası İl Temsilcisi Turhan Demirtaş da destek verdi. Gazipaşa Caddesi’nin araç trafiğine kapatılarak yayalara açılmasının herkesin arzusu olduğunu söyleyen Demirtaş, ‘Önce, Gazipaşa’nın trafik yükünü çekecek,  alternatifi olacak geniş yolların, trafiğin kesişme noktalarında büyük alanlı kavşakların yapılması gerekiyor. Daha önemlisi, kent merkezinde çeşitli yerlerde yeterli sayıda otopark yapılmalı ki, araçlar yollarda park etme, trafik sıkışıklığı yaratma mecburiyetinde kalmasın.’ dedi.                                                                                                                

‘ZONGULDAK’TA 5 KİŞİYE BİR ARAÇ DÜŞÜYOR’

Zonguldak’ta 5 kişiye bir araç düştüğünü altını çizen Demirtaş, ‘Araç sayısı her geçen gün daha da artıyor. Bu araçlar otopark olmadığından yollarda, kaldırımlarda durmak zorunda kalıyorlar.  Yıllardır otoparklar yapılsın diye mücadele veriyorum. Belediye yıllardır otopark yapacağım diyerek çok yüklü miktarda paralar tahsil etmesine rağmen bir tane bile otopark yapmadı. Aldıkları paraları yasa hükmü gereği başka işlere kullanmamaları gerekirken, keyfi olarak harcadılar, yine de harcıyorlar. Buna mutlaka dur denmeli.’ şeklinde konuştu.

‘BAĞLANTI YOLLARI VE KAVŞAKLAR YAPILSIN’

Demirtaş: ‘Zonguldak’ta; çevre yolu denilen, şehirlerarası karayolu geçişi var.  Şu anda, Karadeniz Sahil Yolu bağlantısı olmadığından, sadece kent içi trafiğine hizmet verdiği halde keşmekeşlikten geçilmiyor.     1,5 kilometrelik bölümde 5 hemzemin demiryolu geçişi var. Minibüs duraklarının yakınındaki kavşağın içinde 4 demir yolu geçişi var. Yolun bir şeridi minibüs durakları olarak kullanılıyor. Bağlantı yolları ve kavşakları yapılmadığından sık sık kazalar oluyor.  Bağlantı yolları ve kavşakları bir an önce yapılmalı ki, yol daha güvenli ve verimli hale gelsin. Bence ilk iş;  katılımcı anlayışla, danışarak, paylaşarak, kent içi ulaşım planlaması yapmak olmalı. Bu planlama çalışmalarında Gazipaşa Caddesi’nin trafiğe kapatılmasının çeşitli alternatifleri de üretilebilir, değerlendirilebilir.’