Malumunuz çarşı pazar kapalı, son iki aydır e_ticaret sitelerinden alışverişler ile ihtiyaçları karşılamaya çalışıyoruz. Büyük firmaların bir çok reklamı bir yana dursun; günlerce gelmeyen kargo, geldiğinde ya adrese bırakılmaz ya da tahrip olmuştur. Çekilmez çile.
Pandemi döneminde en çok ekmek yiyen iki sektör e_ticart ve kargo firmaları oldu. En basit bir kargo en kısa mesafede 30-40₺ gibi fahiş fiyatlara çıktı. Ancak hizmet kalitesi, dağıtım ağları, müşteri ilişkileri anlamında iki sektörde ne yazıkki çuvalladı...
Bu yazıyı yazmadan önce ülkemizdeki en büyük 5 lojistik,kargo şirketini tek tek çeşitli durumlar ile test ettim. Hepsinin ortak yanı müşteriyi dinleme,anlama ve çözüm odağı yetilerini henüz kazanamamış olmalarıdır.
Kargo şirketlerinin kendisini düzeltmesi zor, işleride zor, müşteri yönetimi konusunda daha çok adım atmaları gerek. Sonuçta bir malı bir yerden diğerine taşıyan başka firma seçebilecek konforumuz var, bu sebeple isimleri paylaşmamakla birlikte kiminle iş yaptığınızı bilmenizi istedim.
Ancak asıl felaket E_ticaret sitelerinde. Trend biziz diyen firmaların Yolu yol değil artık. Örneğin benim 45 gün önce satın aldığım bir ürün daha bana gelirken ( yada ne olduğu mechul) ; lojistikte kaybolmuş.
Kargo şirketi bilmezük, online alışveriş sitesi bizde bilmezük.. der.
Sonuç, ürün aranıyor bulurlarsa iade edecekler. Peki mağdur müşteri ! Kimin umrunda. Bu sebeple alışveriş yaptığınız o koca - büyük, her türlü müşteri hizmetini veriyorum yalanları olan firmalarada inanmayın. Bu konuda ekşisözlük en büyük kaynak. Okuyun size yol gösterecektir.
Elbette burada bitmedi, bu konudan da koca bir kitap çıkar. Ancak son olarak gıda hizmeti veren yine ülkenin lokomatif market zincirlerinede aman dikkat.
Özellikle üzerine etiket basılmayan ürünlerin gramajlarını yüksek gösterme, birim fiyatta oynama, fatura ile karttan çekim tutarlarındaki tutarsızlıklar ve yoğunluk kaynaklı soğuk zincirlerindeki ürünlerdeki bozulmalar önemsenmeyecek şeyler değil. Bu sebeple elinizdeki her faturayı, her ürünü dikkatle incelemenizi öneririm.
Toparlamak gerekirse bu hafta 2 büyük kargo şirketi ürünlere hasar verdiği için tazminat ödemek durumunda kaldı, 1 büyük market zinciri bozuk ürünler için özür paketleri gönderdi, bir başka işletme fazla tartı gösterdiği ürün tutarlarını iade ediyor, bir banka yüklemediği puanlarını vermek durumunda kaldı. Rakamlar bireyselde küçük olabilir ancak hem sağlığı etkileyen hemde bazı büyük firmaların müşterilerini yonacak kaz olarak görmemeleri için lütfen hakkınızı arayın.
Olurda bu tür mağduriyetleriniz varsa lütfen yazın, sizlere yol gösterelim.
mustafaeleman@gmail.com
    
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

banner228