Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’dan Zonguldak adına yardım bekliyoruz.

Zonguldak’ın temel sorunu olan ulaşım ve çevre yatırımlarını son sürat yatırım yapan iki bakanımız var. Zonguldak Milletvekili veya Zonguldak’ın çıkardığı Bakanlar değil kendileri. Zonguldaklı da değiller. Biri Trabzonlu diğeri de Ankaralı.

Karadeniz Sahil Otoyolu’nun yapımına 1987 yılında karar verilerek o yıl ihalesi yapıldı. Samsun’dan Sarp Sınır Kapısına kadar olan 542 kilometrelik yol için 4.2 milyar dolar harcanacaktı. Anavatan Partili Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu idi. Bakan Yaşar Topçu bu otoyol nedeniyle ihaleye fesat karıştırıldığı ve görevi kötüye kullandığı iddiasıyla Yüce Divan’da yargılandı. Rahşan affından dolayı hakkındaki hüküm ertelendi. Topçu, ‘’Karadenizlinin acilen bu yola ihtiyacı vardı, Her evinde trafik kurbanı vardı, her gün birisi ölüyordu’’ diyerek kendisini savunmuştu. Karadeniz sahil yolunun hikayesi böyle başlamıştı.

AKP İktidarında da Batı Karadeniz Sahil Yolu, Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu ve Sinop güzergahında başladı. Toplamda Bin 210 kilometrelik Karadeniz sahil yolunun 2023’te yani iki yıl sonra tamamlanması bekleniyor. Karadeniz sahil yolunun en zor kısmı Sinop, Kastamonu, Zonguldak ve Düzce ayağı idi. Viyadükler, tüneller son sürat yapılıyor. Zonguldak-Kilimli-Filyos ile Zonguldak-Kozlu ve Ereğli arasında çalışmalar sürüyor ama işin en zor kısmı Mithatpaşa tünelleri ile Viyadüklerinde gerçekleşiyor. Zonguldak kent trafiğine nefes aldıracak proje hızla sürüyor. Bu konuda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na teşekkür ediyoruz.

Sayın Bakan Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’dan Zonguldaklı olarak ricamız şu; Devlet Karayollarındaki çabanızı herkes gibi biz de takdir ediyoruz. Ancak bazı sorunlarımız var, bu sorunları sanırım yetkililer size iletmiyor.

Birincisi: Baybur inşaatın kazık üzerine kazık çaktığı işin bedelini kim ödeyecek. Ondan da geçtim de o kazıklar da sağlam değil. Çift sıra çakılan fore kazıklar şimdiden eğrilince, önüne taştan duvar örmeye başladılar. Yani olası bir heyelanda durum vahim.

İkincisi: Şu Kozlu ilçemize bir el atsanız. Zonguldak’ta belediyenin yapması gereken yolların bakım, onarım ve asfaltını döküyorsunuz Allah razı olsun. Kozlu’nun Maden Mühendisi Belediye Başkanı var. Sizin partiden. Yollara binalar yaptırıyor. Bunu Çevre Bakanı ile birlikte bir el atsanız. Arabaların geçeceği yollar katır yoluna dönüştürüldü neredeyse. Müteahhitler fazla daire sığdırsın diye yoları binaya çevirdi Belediye Başkanınız. Ranttan falan değil artık derdimiz. O zaten oluyor. Bir ilçenin geleceği yok ediliyor, o yüzden lütfen bir el atın.

Üçüncüsü: Şükürler olsun 6 bin cemaatli Uzunmehmet camii inşaatımız bitti. Gürsoy Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gürsoy’a da teşekkür amaçlı olarak da Lavuar alanı projesi verilmiş. Hayırlı olsun.

Hemen Camii inşaatının bitişiğinde Zonguldak Şehirlerarası Otobüs Terminali var. Yaklaşık 100-150 metre yüksekliğindeki alanda heyelan var. Askerlik Şubesi başta olmak üzere o kısımda ki konutlarda yaşayanların ve terminalde çalışanların hayati tehlikesi var. Her an insanlar heyelandan ölebilir.

Sizden ricamız buraya çok acil bir tedbir alıp, insanların ölmesini önleyin.

Uzunmehmet Camiinin ilk müşterileri heyelan zedeler olmasın.