Takı, bildiğiniz gibi bayanların olmazsa olmazı…

Gerçi şimdilerde erkekler de takı konusunda bayanlardan aşağı kalmıyorlar ama yine de takıya en çok ilgi gösteren kesim bayanlar…

Pandemide içe dönüp huzur bulma ihtiyacı mücevher tercihlerini de etkiledi. Takı alışverişi yapan tüketiciler nazar, kalp, bereket ve şans gibi pozitif enerji yaydığına inanılan figürlerle tasarlanan takılara yöneldi. Altın, bu dönemde de ‘kriz zamanındaki dost’ olarak yatırım amaçlı popülerliğini sürdürdü.

Mücevherde, tıpkı moda ve diğer sektörlerde olduğu gibi yeni trendler özellikle pandemi dönemiyle birlikte yeniden şekilleniyor. Pandemi döneminde negatif duygulardan arınıp huzur bulma arayışı tüketicilerin mücevher tercihleri üzerinde de etkili oldu. Tüketiciler bu dönemde anlamı olan ve pozitif enerji yaydıklarına inandıkları figürlü tasarımlara yöneldi. Alışveriş yapan tüketiciler, sezonun ruhunu yansıtan geometrik figürlerin yanı sıra nazar, kalp, bereket ve şans gibi pozitif enerji yaydığına inanılan figürlerle tasarlanan takıları tercih etti.

Bu dönemde seyahate çıkamayan, doğum günü kutlamalarına katılamayan ya da düğünlerini ertelemek zorunda kalanlar, daha çok yatırım refleksiyle mücevher kategorisine kaydı. Pandemiyle birlikte yeniden hatırlanan ‘güvenli liman’ altın, bu dönemde yine tercihlerde başı çekti. Günün her saatinde şıklığın tamamlayıcısı olan klasik, zamansız ürünlerin yanı sıra minimal tasarımlar da popülerliğini devam ettirdi. Pandeminin en çok satan ürünleri sırasıyla yüzük (%27), gerdanlık/kolye (%17), bileklik (%16), küpe (%13) ve alyans (%13) oldu. Pandemi sürecinde alyans satışları mağazaların kapalı olduğu dönemde azalsa da 2021’in ilk ayından itibaren artış trendine girdi.

Altının yanı sıra pırlanta tercihlerinde de pandemi etkisi görüldü. Bu dönemde tektaşların yanı sıra renkli taşlı pırlantalar da keşfedildi. Pandemide mücevher modasında görülen geometrik, yalın etkiler ile birlikte tamamen zıt köşede maksimal etkili çoklu takılar da ilgi odağı oldu.