Sporcu kadınlarımıza her platformdan destek yağarken önde gelen mobil kısa video platformu TikTok da Türkiye’nin yetenekli ve başarılı kadın sporcularıyla işbirliği yapıyor. Kadınların toplumdaki yerini, başta spor olmak üzere pek çok başarı hikayesiyle vurgulamak isteyen TikTok; 17 - 23 Ağustos tarihleri arası her gün gerçekleştirilen bir canlı yayın video serisi başlattı. Canlı yayın serisinde kadınlar izleyiciler için egzersizler yapacak, soru cevap oturumları düzenleyecek ve başarı hikayelerini paylaşacaklar.
 
Yeteneklerin ve gayretlerin sergilendiği bir platform olan TikTok’un canlı yayın serisine katılan en iyi kadın sporcular, paylaştıkları kısa videolar ve platformdaki motivasyonel canlı yayın oturumlarıyla kullanıcılara örnek oluyor. İnsanların ilham alabileceği bir platformun hafta boyunca her gün gerçekleşen canlı yayın dizisine gazeteci ve spor yorumcusu Nihan Cabbaroğlu (@nihancab) moderatörlük yapacak.
 
17 Ağustos'ta başlayan serinin ilk gününde, fitness koçu ve pilates hocası İrem İrdem (@irdemirem) favori antrenmanını kullanıcılarla paylaştı. İrdem, antrenmanın ardından altın madalya sahibi dünya şampiyonu Red Bull atleti milli tekvandocu Kübra Dağlı’yla (@kubra.dagli) birlikte canlı yayın düzenledi. 18 Ağustos'ta fizyoterapist ve pilates eğitmeni Merve Belen (@evdespor) “Merve Belen ile Pilates” adlı canlı yayın şovunda pilates dersi verdi. Belen’in paylaşımını ve dansçı antrenör Işıl Çelik (@isil_celik) ve olimpik jimnastikçi Tutya Yılmaz (@tutya.yilmaz) izledi.
 
Hafta boyunca canlı yayın serisine ev sahipliği yapacak ve antrenmanlarını paylaşacak diğer kadın sporcular arasında kısa mesafe koşucusu ve atlet Birsen Bekgöz (@birsenbekgoz), atlet Deren Soydemir (@derensoydemir), milli eskrimci Deniz Ünlüdağ (@denizunludag), milli basketbol oyuncusu Bahar Çağlar (@baharcaglar09) ve Red Bull’un bir diğer atleti milli aerobik jimnastikçi Ayşe Begüm Onbaşı (@aysebegumonbasi) yer alıyor.
TikTok; içerik üreticilerinin yeteneklerini sergilemelerine ve kullanıcılara ilham vermelerine uygun platform olarak popülerliğini artırmaya devam ediyor.
 
Yani alan razı, veren razı… Sporcu kadınlarımız ise hepten razı…
 
Bu arada Ruffles da sporcu kadınlarımıza desteklerini sürdürüyor.
 

UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru Ruffles, futbola destek olmaya devam ediyor. Ruffles, Migros ve Kızlar Sahada iş birliğiyle, kadın futbolunu daha da yaygınlaştırmak, kadınların ve genç kızların futbol aracılığıyla güçlenmesine katkıda bulunmak amacıyla anlamlı bir projeye imza attı.
 
20 Eylül tarihine kadar Migros mağazalarından alınacak her Ruffles paketiyle kadın futbolu odaklı sosyal girişim Kızlar Sahada’ya destek olmak mümkün… Ruffles ve Kızlar Sahada iş birliğiyle bini aşkın kadına ve gence online futbol eğitimleri verilecek. Üç aşamada gerçekleşecek olan etkinliklerde, çok sayıda yaratıcı atölye yer alacak ve katılımcılara futbol teknikleri,oyun tabanlı eğitimlerle öğretilecek.
 
Eylül ayı içerisinde gerçekleşecek buluşmaların her biri; “Fark Et!”, “Harekete Geç!” ve “İlham Ver!” adımlarını içerecek. “Fark Et!” adımında ön yargılar ve kadın futboluna dair genel bilgiyi ölçerek geliştirecek oyunlar oynayacak. “Harekete Geç” adımında milli futbolcu Ece Türkoğlu tarafından futbolun tekniğine dair bilgiler verilecek. “İlham Ver!” adımında ise katılımcılar Ece Türkoğlu tarafından öğretilenleri video çekerek o haftanın etiketiyle sosyal medya hesaplarında paylaşacaklar. FIFA Eski Danışmanı Ebru Köksal, Türkiye’nin ilk FIFA kokartlı kadın hakemi Lale Orta ve spor gazetecisi Banu Yelkovan buluşmaların ilham veren konuşmacıları olacak. Online etkinliklere Eylül’ün ilk haftasından itibaren Kızlar Sahada web sitesi üzerinden kayıt olunabilecek. Etkinliklerin tarih ve detayları web sitesinde belirtilecek.
 
PepsiCo Patates Cipsi Pazarlama Müdürü Yaprak Ağca Sevindik yapılan iş birliğinin kendilerini çok heyecanlandırdığını vurguladı: “Ruffles olarak her zaman sporcuların yanındayız. Şimdi Migros ve Kızlar Sahada ile gerçekleştirdiğimiz ortak projemizle hem kadın futbolunu güçlendirecek hem de toplumsal cinsiyet eşitliği için bir adım daha atmış olacağız” şeklinde konuştu.
 
Ruffles’ın ilk Türk marka yüzü olan ünlü futbolcu Cengiz Ünder ise kadın futbolunu ve genç kızları güçlendiren böyle bir projenin içerisinde yer almaktan gurur duyduğunu belirterek, “Kadınların futbolda da güçlenmesi benim için oldukça önemli. İyi ve adil bir futbolun yaratılmasında bu tip iş birlikleri çok fazla önem arz ediyor” dedi.
 
Kızlar Sahada kurucularından Melis Abacıoğlu ise Ruffles’la yapılan iş birliği için teşekkür ettiklerini belirterek, “yapamazsın’’ diye kodlanan toplumsal cinsiyet kalıplarını kırmak ve kadınların futbol yoluyla güçlenmesini sağlamak için; futbol okulları açıyor, turnuvalar düzenliyor ve sosyal gelişim kampları ile eğitim imkânları sunuyoruz. Bu sayede genç kadınlar, yalnızca sahada değil, hayatın her alanında güçleniyorlar” ifadelerine yer verdi.