Bir indirimdir gidiyor…
Tüm ülkede böyle, dünyada da böyle;
Ve Zonguldak’ta da böyle!
Çıkın bakın Gazipaşa’ya vitrininde “indirim” yazmayan işyeri yok…
Yeni açanlar bile açıldıkları gün “indirim” yazısını yapıştırıyorlar Hatta bazı utanmayanlar “zararına” yazıyorlar. Peki zararına da nasıl ödüyorsun kardeşim kiranı, çalışan ücretlerini, elektriğini suyunu, vergini?
Zararınaymış… Hadi canım sen de!..
“Yerse” di mi?
Tüm dünyada “Black Friday” olarak kabul edilen alışveriş çılgınlığı ülkemizde de tüm hızıyla devam ediyor demiştik.. Türkiye’de firmalar indirim üzerine indirim yaparken, araştırmalar ise Avrupa’daki işletmelerin pandemi nedeniyle planlarının yüzde 36’sını iptal ettiği yönünde oldu.
Dijital basın arşivinden derlenen ve ulusal basında yer alan bilgilere göre son bir hafta içerisinde Black Friday indirimleri ile alakalı medyaya 2 bin 123haber yansıdığı tespit edilmiş. Bu indirimler bazı köşe yazarlarının eleştiri odağında olurken, markaların ve e-ticaret sitelerin düzenlediği reklamlar hem sosyal medyada hem de televizyonda oldukça yer almış. Online mecralarda ise Kasım ayı içerisinde 4 binin üzerinden haber yansıması tespit edilmiş. İndirim kelimesi ise bu hafta boyunca 10 bin 752 habere konu olmuş.
Araştırma kuruluşu Statista’nın “ Avrupa’daki İşletmelerin Kara Cuma Kampanya Planları 2020” raporundan elde ettiği bilgilere göre, işletmelerin pandemi nedeniyle planlarının yüzde 36’sını iptal ettiği anlaşılmış. Koronavirüs ile birlikte perakende sektörünün benzeri görülmemiş şekilde etkilendiği açıklanmış. Bu yıl Avrupa’da Black Friday indirimleri sırasında perakende satışların değerinin ise yüzde 15 düşeceği öngörülmüş.
İndirimler bu nedenle mi ortaya çıkıyor başka nedenlerden mi tartışma konusu ama bizde tam anlamıyla palavradan indirim olduğu halk nazarında kabul görüyor…