AFAD BELEDİYEYİ KÖPRÜYÜ SORDU

Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir ile İl Emniyet Müdürü Osman Ak arasındaki tartışma sonrasında kent merkezindeki trafik polislerinin denetim yapmaması nedeniyle Fevkani Köprü üstü geçtiğimiz haftaya kadar otopark haline gelmişti. Metal yorgunluğu ve çökme tehlikesi nedeniyle Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nin hazırladığı raporu hiçe sayan Zonguldak Belediyesi bölgede araçlardan ücret toplamaya başlayınca Zonguldak Valiliği tarafından belediyeye uyarı yazısı gönderildi. Gönderilen yazıda araç parkları nedeniyle köprüye yaklaşık 150 tona yakın bir ağırlık bindiği ve bu sebeple köprünün çökme tehlikesi içinde olduğu belirtildi. Gönderilen yazıda; 2014 yılında ODTÜ tarafından acil bakım ve onarım yapılması yönündeki rapor hazırlandıktan bu zaman kadar neler yapıldığı sorulurken Zonguldak Belediyesi tarafından verilen cevapta ise ne kadar umursanmadığı gözler önüne serildi.

“İHALEYE KİMSE KATILMADI”

Altında yüzlerce esnafa ev sahipliği yapan ve her gün üzerinden ve altından binlerce vatandaşın geçtiği köprüyle ilgili olarak Zonguldak Belediye tarafından 2016 yılında ihaleye çıkıldığı fakat hiçbir firmanın ihaleye katılmadığı belirtildi. Belediye tarafından AFAD’a gönderilen yazıda “2014 yılında ODTÜ tarafından hazırlanan rapor sonrası 2016 yılında tamir ve bakım ihalesine çıkılmış ve hiçbir firma ihaleye katılmadığı için 2017 yılında yeniden ihaleye çıkılacaktır” ifadelerine yer verildi.

ODTÜ’NÜN RAPORU: “KALAN ÖMRÜ EN AZ 20 SENE”
Öte yandan kentin farklı güzergahlarını birbirine bağlayan köprü için 2014 yılında rapor sunan ODTÜ ise 60 ila 100 ton arası çelikle köprünün güçlendirilmesi gerektiğini ifade etmişti. Yaklaşık bin 200 ton çelik ağırlığına sahip köprünün sadece 60 ila 100 ton arası çelik kullanılarak iyileştirilebileceği hazırlanan raporda en dikkat çeken konu olmuş, yapılan iyileştirmelerle köprünün ömrünün en az 20 yıl olduğu da raporda yer almıştı. Raporda yerel çürümelerin haricinde önemli bir sorun gözlemlenmediği belirtilirken çürümelerin ise yapılacak çalışmalarla onarılması gerektiği ifade edildi. Hazırlanan raporun bir bölümünde ise köprü için özel güçlendirme projesine gerek olmadığı belirtilerek, “Köprü üzerinde güvenlik için 30 km/saat üzeri hıza izin verilmemelidir. Köprünün mevcut kullanımını kötü yönde etkileyecek aşırı yüklemelerden kaçınılmalıdır. Köprünün deprem iyileştirilmesi için çeşitli elemanların eklenmesi düşünülmektedir. Köprü için özel bir deprem güçlendirme projesi hazırlanmasına gerek yoktur. Bununla birlikte köprü açıklıklarının olası bir deprem sırasında mesnet bölgelerinden çıkmamaları için mesnet oturma bölgelerinin genişletilmesinde fayda vardır” denilmişti.

(Umut ERSES)