Lavuar atığı kömür postasıyla yol inşaatı yapan firmaya kimler göz yumuyor… Ereğli yolunda yaşanan çökmenin sorumlusu Zonguldak-Ankara Karayolunda kömür postasını dolgu malzemesi olarak kullandıran zihniyet

Bile bile lades!

Zonguldak-Ankara Karayolu Gökgöl mağarası mevkiinde devam eden tünel ve yol çalışmasında dolgu malzemesi olarak lavuar atığı maden postasının dolgu malzemesi olarak kullanılması olası bir faciaya davetiye çıkarıyor… Yol inşaatını yapan yüklenici firma TTK’ya ait maden ocaklarından çıkan tonlarca kömür artığı malzemeyi zemine sererek Ereğli-Zonguldak Karayolu’nda geçtiğimiz günlerde yaşanan olayın bir benzerine zemin hazırlıyor. Sözleşmeye aykırı olarak içerisinde organik malzemelerinde olduğu lavuar artığı sayesinde milyonlarca lira kar eden müteahhit firma, hemen hemen her gün binlerce aracın geçtiği yolda bürokratların gözüne soka soka kanunsuzluğa imza atıyor.

PROFESÖRLER UYARDI!

Halkın Sesi’nin görüş aldığı Bülent Ecevit Üniversitesi Jeoloji Bölümü mühendisleri, dünyanın hiçbir yerinde maden atıklarının yollarda dolgu malzemesi olarak kullanılmadığına dikkat çekerek, “Lavuar atığı, yumuşak bir yapıla sahip olduğu için yağmur ve kar suyu yediğinde çökme ve göçmelere neden olur. Son olarak Ereğli yolunda yaşanan çökmenin nedeni de bu. Müteahhit firmalar nakliyesi ve kolay bulunması nedeniyle çok daha ucuz olduğu için bu tür kömür atıklarını dolgu malzemesi olarak kullanmayı tercih ediyor. Ancak bu dünya standartlarında kabul görmeyecek bir uygulama. Çünkü, kömür postası hareketli bir malzeme. Ayrıca burada hem yolu yapan firma hem de lavuar atığı malzemeyi çok daha uzak mesafeye dökmesi gereken firma milyonlarca lira haksız kazanç elde ediyor” dediler.