ZONGULDAK:
'Doluluk olursa seferler başlar”

TURPCU’NUN ZONGULDAK HAVALANI’NDA İÇ HAT SEFERLERİ BAŞLATILMAYIŞIYLA İLGİLİ SORU ÖNERGESİNE BAKANDAN ŞAKA GİBİ YANIT GELDİ:

“Doluluk olursa seferler başlar”

CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turpcu'nun, Başbakan Binali Yıldırım`a, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde yapmış olduğu Zonguldak ziyaretinde Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havalanı’nda iç hat seferlerinin başlamasına yönelik söylediği sözleri hatırlatarak verdiği soru önergesine yanıt, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’dan geldi.

Turpcu, önergesinde Başbakan Yıldırım`a, "27 Nisan 2016 tarihinde, o dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak ziyaret etmiş olduğunuz Zonguldak’ta, Havaalanı’nın iç hat seferlerine en kısa sürede başlayacağı bilgisini verdiniz. Ancak o günden bu yana somut bir gelişme kaydedilmemiştir" diyerek şu soruları yöneltmişti:

1-      Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havalanı’nda yurt içi seferler başlayacak mıdır? Başlayacaksa ne zaman başlayacaktır?

2-      2016 Nisan ayında gerçekleştirdiğiniz Zonguldak ziyaretinizde, tren garında yapmış olduğunuz konuşmada “bu havaalanından; İstanbul’a, İzmir’e, Antalya’ya, Erzurum’a da uçuşlar olmalı. Bunun için sizden de gayret bekliyorum. İç hat seferlerini sizlerin desteğiyle başlatacağız. Ama bu seferlerin dolu olması görevi sizin... Unutmayın, marifet iltifata tabidir, alıcısı olmayan mal metadır. Biz marifetimizi göstereceğiz, siz de gerekli katkıyı yapacaksınız. Söz mü?” ifadelerine yer vermiştiniz. Bu sözünüzü icraata dönüştürecek misiniz? Bu tarihe kadar neden somut adım atılmamıştır?

3-      Bölge gurbetçisinin (Zonguldak, Bartın, Karabük illerimiz) sayısının 600 bin civarında olduğu hesap edilmektedir, gurbetçilerimizden ve yurt içinden de yoğun şekilde ulaşım talebi olmasına rağmen neden iç hat seferleri düzenli şekilde işleyen bir havalimanına sahip değiliz?

4-      Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havaalanı tehlike arz ettiği için uçuşların başlatılmadığı iddiaları doğru mudur? Doğru ise söz konusu tehlikelerin bertaraf edilmesi için hangi önlemlerin alınması planlanmaktadır? Eğer tehlike varsa tehlikeyi bertaraf etmek için yeni bir pist yapılması planı var mıdır? Böyle bir risk söz konusu olsaydı, havaalanına Alman şirket veya şirketlerin uçuşlarını gerçekleştirmesi mümkün olur muydu?

5-      İç hat seferlerinin başlaması, ya da Zonguldak’tan yurt dışına direk seferlerin (örn: Almanya) başlaması için konuyla ilgili Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü ile bir görüşmeniz olmuş mudur? Görüşme olduysa THY’nin bu konudaki görüş ve cevabı ne olmuştur?

6-      Zonguldak’ın ve bölgemizin bu mağduriyetinin ve mahrumiyetinin giderilmesi için hangi acil ve hızlı tedbir ve önlemlerin alınması planlanmaktadır?

Bu sorulara Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan şu yanıtı gönderdi:

“Zonguldak Çaycuma Havalimanındaki mevcut pist 1.881*30 m. Ebatlarında Annex-14 kriterlerine uygun olup orta gövdeli 150 koltuk kapasiteli B-737-300-700 ve A 319 tipindeki uçakların iyi hava şartlarında kullanılabildiği özellik ve ölçüdedir. Çevredeki doğal manialar nedeniyle pistin uzatılması mümkün olmamaktadır.

Havalimanı işletimi, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık San. Tic. A.Ş. arasında 04.10.2006 tarihinde imzalanan kira sözleşmesi doğrultusunda 2008 yılında yapılan çalışma ve düzenlemelerle yurtiçi ve yurtdışı uçak seferlerine açılmıştır. 2016 yılı itibariyle dış hat olarak 25.746 yolcu trafiği gerçekleşmiştir.

Öte yandan, havayolu işletmeleri serbest piyasa koşullarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Yeni meydanlarda uçuş başlatılması, ilave hat konulması, uçuş saatlerinin değiştirilmesi vb. hususlar havayolu işletmelerinin kendi uhdelerindedir. Bakanlığımızca, havayolu işletmelerinin uçuşları tamamen desteklenmekte ve uçuş talep eden havayolu işletmelerine de uçuş izni verilmektedir.

Ayrıca, THY dahil tüm havayolu işletmelerinin Zonguldak Çaycuma Havalimanına, uçuş başlatması yönünde telkinlerimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte uçuşların maliyet unsuru dikkate alındığında, uçakların doluluk oranlarının yüksek olması önem arz etmektedir. Yeterli doluluk olması halinde THY dahil tüm havayolu işletmeleri bu seferleri başlatabilecektir.”

Milletvekili Turpcu ise bu yanıtı şöyle değerlendirdi: “Sayın Başbakan’ın sözlerini hatırlattığımız önergeye Sayın Bakan’dan gelen bu cevap geçiştirmeye yöneliktir, gerçeklerden uzaktır. ‘YENİ BİR PİST YAPILMA PLANI VAR MIDIR?’ DİYE SORUYORUM, SAYIN BAKAN ‘PİSTİN UZATILMASI MÜMKÜN DEĞİL’ CEVABINI VERİYOR. Genel olarak sorulan sorularla alakasız yanıtlar gelmiştir. Seçim zamanı ‘havayolunu halkın yolu yaptık’ diye propaganda yapılırken bugün çeşitli bahanelere sığınılmaya çalışılması da kabul edilebilir bir durum değildir. Bu havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması bölgenin ve bölge insanının ihtiyacıdır. Bu konuda Zonguldak’tan ve çevre illerden de talep bulunmaktadır. Bu konu uzun süredir Zonguldak basının da gündeminin merkezinde yer alan konulardan bir tanesidir. Avrupa Zonguldaklılar Derneği ve bazı sivil toplum örgütlerimiz iç hat seferlerinin başlatılması için çeşitli girişimlerde ve görüşmelerde bulunmuştu. Bu girişimlerin ve taleplerin tamamı bir irade beyanı değil midir? Havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması için Sayın Bakan’a, ‘yeterli doluluk oranının’ nasıl, ne şekilde ispatlanması gerekiyor? Anlaşılan, iç hat seferlerinin başlatılması yine başka bahara kaldı.” 

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

banner234

banner236

banner228

Polisten uyuşturucu operasyonu

Haberi Oku