Halkın Sesi Karayolları dosyasını açıyor

ZONGULDAK 07.04.2021, 22:59
1300
Halkın Sesi Karayolları dosyasını açıyor

Halkın Sesi Ankara-Zonguldak karayolunun kent merkezine 15 kilometre kala bir türlü bitmeyen istinat duvarının tam bir vurgun ve iş bilmezlik öyküsüne dönen sonuçlarına ulaştı. Dudak uçuklatan öyküye göre devlete yalnızca o çalışmada 20 milyon lira kazık atıldı.

Halkın Sesi Zonguldak-Ankara karayolunda bir türlü bitmek bilmeyen yol çalışmalarının dudak uçuklatan öyküsüne ulaştı. Edindiğimiz bilgilere göre, yıllar önce, Ankara – Zonguldak karayolunun son 60 kilometrelik bölümü, 406 milyon TL bedelle bir müteahhide verildi.  Zonguldak iline yaklaşık 15 kilometre kala bir akaryakıt istasyonunun da olduğu mevkide, daha önce yapılmış olan 250 metre uzunluğundaki taş duvar, sorunsuz şekilde görevini yapmaktayken, işi alan firmanın 35 tonluk iş makinesi, üzerine tırmanıp günlerce çalışınca, duvarda çatlamalar ve deformasyon meydana geldi. Karayollarının bölge ve genel müdürlüğünden gelen heyetler, duvardaki çatlamaların heyelandan meydana geldiğini ifade ederek, firmanın, heyelan önleme projesi hazırlaması kararı aldı.

HİÇBİR TEKNİK BİLGİYE DEĞER GÖSTERİLMEDEN ÇALIŞMA YAPILDI

Duvarda “Barbakan” diye tabir edilen su tahliye borularından en ufak su sızıntısı yokken heyelan kararı alınan istinat duvarıyla ilgili proje çalışmalarına başlayan firma, 1.20 metre çapında, 35 metre derinliğinde, çift sıra, yaklaşık 400 fore kazık çakılmasını içeren bir proje hazırladı. Proje idarece süratle onaylanarak firmaya başlama talimatı verildi. Ancak proje hatası nedeniyle duvarın gerisindeki ana kitlenin topuğu boşaltıldı, çalışma bir de yağışlı sezona denk gelince ara verilmek zorunda kalındı. Yağmursuyu ve yeraltı sularının yapılan imalatlara zarar vermemesi için gerekli drenaj, şevlendirme ve kademelendirme gibi işlemler yapılmadan terk edilen bölgede, 1 yıl sonra çalışmalara başlayan firma gerekli titizliği göstermeden başlık betonları döküp, kazıkların önünde projesinde bulunan taş duvarları örmeye başladı. Ancak yapılan kontrollerde, ana kitledeki kopmanın baskısı ile uzun süre başlık betonsuz, dolayısıyla da bağlantısız kalan kazıkların yola doğru üstten 30 -40 santimetre yattığı tespit edildi.

OLUŞAN KAMU ZARARINI KİM ÖDEYECEK?

Bunun üzerine Karayolları Bölge Müdürlüğünden gelen heyet, üstten gelen heyelan malzemesinin bulunduğu yerden alınıp kazıkların ön tarafına yığılarak kaymanın durdurulmasını önerdi. Ancak önüne yapılan taş duvarı da sürükleyen heyelanı, zaten tüm teknik kurallara aykırı olarak taşıma toprakla durdurmak da mümkün olmayınca çakılan kazıkların üst tarafına, yine çift sıra, toplam 180 adet, 30 metre derinlikli fore kazık çakılması kararı alındı. Tüm bu yanlış alınan kararalar devlete yaklaşık 20 milyon liraya mal oldu.

Halkın Sesi soruyor: Yılın sekiz ayında yoğun yağış alan Karadeniz bölgesinde mevcut yeşil dokuya dokunulup altı boşaltıldığı takdirde heyelanın kaçınılmaz olduğu bilindiği halde, buna kim, hangi bilgiye dayanarak karar verdi? Bu çalışma için yüklenici firmaya, fazladan ne kadar ödeme yapıldı? En önemlisi de şu: Oluşan kamu zararını kim ödeyecek?

Kaynak: (HALKIN SESİ)
Yorumlar (4)
Ismail 1 hafta önce
Bu mesafeyi tünel ile niye gecmediler
Hic olmazsa heyelan tehlikesi olmazdi
ALİ 1 hafta önce
AYNI YERE KAÇ KEZ DEVLETTEN PARA ALDILAR BU ŞİRKET HAİN ALLAH YEDİRMESİN,
Mazotçu 1 hafta önce
Buradan avantaj sağlayan istasyonu gözden kaçırmamak gerekir. Yol bitmiş olsa bölünecekti...
Kinyas 1 hafta önce
Burda denetleyen firmayi mercek altında tutun , birde kgm mühendislerini
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 33 71
2. Fenerbahçe 33 66
3. Galatasaray 33 65
4. Trabzonspor 34 59
5. Alanyaspor 34 52
6. Hatayspor 33 50
7. Gaziantep FK 32 50
8. Sivasspor 33 50
9. Karagümrük 33 49
10. Göztepe 34 46
11. Antalyaspor 34 42
12. Konyaspor 33 41
13. Rizespor 33 39
14. Malatyaspor 33 37
15. Ankaragücü 33 37
16. Kasımpaşa 33 36
17. Kayserispor 33 34
18. Başakşehir 32 33
19. Erzurumspor 34 31
20. Gençlerbirliği 33 31
21. Denizlispor 33 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 31 63
2. Adana Demirspor 31 61
3. Samsunspor 30 58
4. Altay 30 54
5. İstanbulspor 30 54
6. Altınordu 30 52
7. Ankara Keçiörengücü 31 49
8. Tuzlaspor 31 47
9. Ümraniye 30 44
10. Bursaspor 30 43
11. Bandırmaspor 30 39
12. Boluspor 30 35
13. Adanaspor 30 34
14. Balıkesirspor 30 32
15. Menemenspor 30 31
16. Akhisar Bld.Spor 30 25
17. Ankaraspor 30 23
18. Eskişehirspor 30 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 32 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 32 50
8. Everton 31 49
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 32 41
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 31 36
15. Newcastle 32 35
16. Brighton 31 33
17. Burnley 31 33
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 32 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 30 61
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 30 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
12
sisli
Namaz Vakti 18 Nisan 2021
İmsak 04:28
Güneş 06:02
Öğle 12:57
İkindi 16:42
Akşam 19:43
Yatsı 21:10