Lezzeti ve kalitesi bakımından beğenilen Zonguldak kestanesinin markalaşmasıyla ilgili olarak Halkın Sesi’ne konuşan Zonguldak Ziraat Odası Başkanı Hasan Kabarık, “Bizim amacımız, Zonguldak’ın kestane ve ceviz ürünlerinde markalaşma becerilerini artırarak ilin rekabet gücünün güçlenmesine katkıda bulunmak.” dedi.

Zonguldak Kestanesi Türkiye’de marka olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyor. Lezzeti bakımından bir çok kişi tarafından beğenilen Zonguldak kestanesinin marka olmasına ilişkin bilgiler veren Zonguldak Ziraat Odası Başkanı Hasan Kabarık “Bizim amacımız, Zonguldak’ın kestane ve ceviz ürünlerinde markalaşma becerilerini artırarak ilin rekabet gücünün artırılmasına katkıda bulunmak.” dedi.

Kabarık, açıklamasına şu şekilde devam etti: “Zonguldak kestane ve markalaşma projesini size kısaca açıklamak isterim. GZFT toplantısı; Zonguldak kestanesi ve cevizinin üretim ve pazarlama kanallarındaki güçlü-zayıf yönlerinin, fırsat ve tehditlerinin belirlenmesi üzerine yapılan çalışmalardır. Bizim amacımız, Zonguldak’ın kestane ve ceviz ürünlerinde markalaşma becerilerini artırarak ilin rekabet gücünün artırılmasına katkıda bulunmak, Zonguldak kestanesi ve cevizinin üretim ve pazarlama kanallarındaki sorunları ve çözüm stratejilerini belirlemek, özellikleri itibarı ile diğer bölgelerde yetiştirilen çeşitlerinden lezzet ve besin ölçüsü olarak farklılık arz eden Zonguldak kestanesi ve cevizine ilişkin üretim ve pazarlama kanallarının ileriye dönük gelişiminin incelenmesiyle bölgeye sağlanan katma değerin artırılmasına imkân sağlamak, markalaşma sonucu kestane ve cevize olan talebin artmasıyla Zonguldak’ın tarımsal üretim potansiyelinin büyümesini sağlamaktır. Bu doğrultuda çalışmalarına devam ettiğimiz “Zonguldak Kestanesi ve Cevizine Yönelik Markalaşma Çalışmaları Projesi”nin ilimize ve üreticilerimize hayırlı olmasını dilerim.” dedi.

Tutku Demirsay-Cemre Akkaş