ZONGULDAK:
Topaloğlu okul servislerine yeni düzenleme istedi

 

Tüketici hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu okul servislerine yeni düzenleme istedi. Topaloğlu dernek merkezinden yaptığı yazılı açıklamasına şöyle devam etti:

1-Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği yaşanan sorunların tekrarlanmaması için  toplumcu ve sosyal devlet anlayışına uygun olarak değiştirilsin.

2-Özel okulların destekleneceğine yoksulluk ve açlık sınırının altında yaşayan ailelerin çocukları desteklensin.

3-Özel okullar yerine kamu okulları desteklensin

4-Öğrenci taşımacılığını özel kişi ve firmalar yerine devlet ve belediyeler ücretsiz yapsın

  

2017-2018 Eğitim – Öğretim yılına girerken, okul öncesi eğitim ile ilköğretim ve orta öğretim öğrencilerinin okul servis araçları ile taşınması sürecinde daha önce yaşanan sorunların tekrarlanmaması için tüm önlemlerin alınması gerekmektedir.

 Hizmet Yönetmeliği

Bazı servis araçlarının belirlenen niteliklere-özelliklere, belge düzenine uymaması,

Öğrenci güvenliği açısından belirlenen koşulların gereğinin tam ve eksiksiz olarak yerine getirilmemesi,

Ücretlerin yüksekliği, ücret tarifesine uyulmaması ve velilerin mağdur edilmesi,

İlgili, yetkili ve sorumlu kuruluşların görev ve sorumluluğunda olan denetimlerin yetersizliği ile yapılan denetimlerin göstermelik düzeyde kalması,

Araç şoförü ile rehber personelin öğrenci güvenliğini sağlayacak yeterli bilgiye, eğitime ve bilince sahip olmaması,

Okul Servis Araçları Yönetmeliği ile diğer ilgili mevzuatın uygulamada gereklerinin tam olarak yerine getirilmemesi,

Okul servis araçlarındaki bir takım yetersizliklerinin varlığı

Sorumlu ve görevli kurum ve kuruluşlar arasında yeterli bir koordinasyon, işbirliği ve uyumun olmaması

Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğindeki yetersizlikler

Cezaların caydırıcı olmaması

Var olan ve yaşanan sorunların giderilmesi için Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği yeniden düzenlenerek var olan yasal eksiklikler ve belirsizlikler giderilmelidir.

 

Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde bulunmayan

ve eklenmesi gereken  konulara ilişkin hükümleri şöyle açıklayabiliriz:

·         Yönetmelikteki “Taşıtlarda Aranacak Şartlar” maddesine; okul      servis araçlarında öğrencilerin havasız kalmamaları ve yeterli temiz hava-oksijen alabilmeleri için araçlarda uygun bir teknik düzenlenmenin yapılması ve öğrencilerin havasız bırakılmaması

·         Yönetmelikte “Taşımacının Yükümlülüğü” maddesine; taşımacı özel ya da tüzel kişilerin yükümlülüklerinin daha detaylı ve her boyutu ile eklenmesi

·         Yönetmelikte “Şikayetlerin Değerlendirilmesi” maddesine; 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un eklenmesi

·         Yönetmelikte “Taşıma İşlerinde Çalışanlar” maddesine şoförde ve rehber personelde aranacak şartlar daha detaylı bir şekilde konulmalıdır. Bu şartlar arasına şoförün ve rehber personelin “psikoteknik ve pedagojik” eğitim ya da kurs aldıklarına ilişkin bir belgeye sahip olduklarının eklenmesi

·         Öğrencinin güvenli bir şekilde okula teslim edildiğine ilişkin rehber personel ve okul yönetimi tarafından öğrenci velisine bilgi verilmesi

·         Sorumlu ve görevli kuruluşlar ve tarafların koordinasyonu ve işbirliği ile ortak bir ihale sözleşmesi hazırlanıp, bu sözleşmeye göre okul aile birliği başkanlığında oluşturulacak komisyon ile servis hizmetini veren gerçek ve tüzel kişiler arasında sözleşme yapılması

·         Denetim maddesine, denetim ile ilgili görevli ve sorumlu kuruluşların yapacakları denetimlerin detaylı ve açık bir şekilde eklenmesi

·         Sorumlu ve görevli kurum ve kuruluşlar arasında nasıl bir koordinasyon, işbirliği ve uyum sağlanacağının Yönetmeliğe eklenmesi

·         Servis ücreti tarifesinin tavan olduğu ve bu tavanın aşılamayacağı, ancak, tavan ücretinin  altında bir ücretle sözleşme yapılabileceği

 

Ancak, tüm bu söylediklerimiz bir tarafa, Yönetmelik bir toplumsal ve kamu yararı, sosyal devlet ve tüketici hakları anlayışından uzaktır. Çünkü, ne yazık ki, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuat ile öğrencilerin ulaşım hakkı bir rant aracı durumuna getirilmiştir.

 

Asgari ücretli kişilerin ya da açlık sınırı olan aylık 1500TL dolayında bir ücretin altındaki gelir ile yaşayan 4 kişilik bir ailenin bu ücreti ödemeleri hiç mümkün değildir. Nüfusun %20’den fazlasının açlık sınırının arlında yaşadığı Türkiye’de çocukların ulaşım hakkı özel firmaların insafına terk edilemez. Öğrenciler ve onların velileri bir rant aracı durumuna getirilemez. Önerimiz şudur: öğrencilerin taşınmasında evrensel tüketici hakları ve sosyal devlet anlayışı ile toplumcu ve kamu yararı anlayışı yasal hale getirilsin ve uygulamaya konulsun. Bu anlayışa göre, uygulamayı devlet ve belediyeler üstlensin. Özellikle, yoksulluk ve açlık sınırının altında yaşayan ailelerin çocukları olan öğrenciler belediyelerin ya da kamunun toplu taşıma araçları ile ücretsiz taşınsın.

 

Ülkeyi yönetenlere sesleniyoruz:  Açlık ve yoksulluk sınırı altında yaşayan çocukların okula gidebilmesini istiyorsanız, özel okulları destekleyeceğinize, bu çocukları destekleyin. Kamu okullarını destekleyin, kamu okullarına ağırlık verin. Çünkü, bütçenin %70’ini oluşturan dolaylı vergiler ile bütçenin %15-20’sini oluşturan ve bordro mahkumlarının ödediği gelir vergisini ödeyenler bu çocukların velileridir. Bu nedenle, özel okulları ve zenginleri destekleyeceğinize açlığı, yoksulluğu ve işsizliği önleyecek toplumcu-halkçı ekonomik ve sosyal politikaları uygulayın ki, bu kesimlerin çocukları rahatça okula gidebilsinler ve eğitim düzeyleri yükselsin.      

Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Misafir Avatar
Vatandaş 3 ay önce

Topaloğlu , okul servislerine değil , başkanı olduğu kürt partisine düzenleme istesin , memlekette adam mı kalmadı , haber mı kalmadı da PKK seviciyi haber yapıp duruyorsunuz .

banner234

banner236

banner228

Bot Komutanı gözaltında

Haberi Oku