Sahil bandı projesini yüzlerine gözlerine bulaştıranlar, Maden Mühendisleri Odası binasından sonra şimdide gözü TTK’ya ait Zonguldak limanına gözü dikti. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının “Millet bahçesi” diye Zonguldak Limanını seçmesi ise manidar bulundu.

Zonguldak merkezde turistik olan 4 otel bulunurken toplam oda sayısı 358 iken yatak kapasitesi de 749. Mer Otel 25 oda 50 kapasite, Bab-Zer Otel 10 oda 20 kapasite, Emirgan Otel 119 oda 245 kapasite, Dedeman Otel 204 oda 434 kapasite. Yat limanları veya marinaların bulunduğu köylerde ki yatak kapasitesine ulaşamayan sanayi kenti Zonguldak’ın kimler ne amaçla kaderiyle oynama çalıştığı kamuoyunda merak ediliyor.

40-50 MİLYON DOLAR GELİR BIRAKIYOR

Ro-Ro ve Yük taşımacılığının yapıldığı Zonguldak limanının yıllık kente bıraktığı para 40-50 milyon doları bulduğu belirtiliyor. Geçtiğimiz yıl Zonguldak limanına 40 binin üzerinde ithalat ve ihracat yapan Tır geldiği kaydedilirken geçen yıl Ro-Ro gemilerinin 120 sefer yaptığı öğrenildi. Tren ferisi olan Zonguldak limanının Kardemir başta olmak üzere İç Anadolu’ya trenlerle yük taşımacılığının yapıldığı tek merkez olma özelliğinizde taşıyor. Tır şoförlerinin ortalama 200 dolar para harcadığı liman sektöründen TTK’nın yıllık karının kılavuz işini özel sektöre vermeden önce 60-70 milyon dolar olduğu ifade ediliyor.

5 FİRMADAN BİRİ KALDI

Zonguldak limanında artan bürokrasi yüzünden 5 Ro-Ro firmasından dördünün Karasu’ya gitmek zorunda kaldı. 22 yıldır Cenk Denizcilik kesintisiz olarak Ro-Ro seferlerini sürdürürken Zonguldak’a 50 bine aşkın tır götürüp getirdiği vurgulandı.

LİMANIN TARİHÇESİ

Ereğli Kömür Havzası, Osmanlı Devleti’nin de Karadeniz kıyısında sahip olduğu tek taşkömürü havzasıydı. Üretilen kömürün ulaşımı, ağız ve iskelelerden yapılan yüklemelerle denizyolundan sağlanıyordu. Taşkömürüne olan gereksinim arttıkça yükleme iskeleleri de yetersiz kaldı. Her mevsimde, daha hızlı ve yüksek kapasiteli yükleme için, liman yapımı kaçınılmaz oldu. Zonguldak’ta ilk liman, Ereğli Şirketi Osmaniyesi (Societe d’Heraclee Osmanlı A.Ş.) tarafından 1896 yılında yapıldı.1936’da liman EKİ tarafından satın alındı.