Batı Karadeniz’in Mavi Bayraklı sahili Güzelcehisar açığında ikiye ayrılarak batan Rus bandıralı kuru yük gemisinin batığını çıkarma işinden pis kokular gündemde bomba etkisi yarattı. Karadeniz Çevre Platformu, Batık geminin deniz içerisinde parçalanarak hurdasının çıkarılması işleminde hiçbir yasal prosedüre uyulmadığını ve olağan üstü kirliliğe yol açıldığını ileri sürdü.  
Olay 17 Ocak 2021 tarihinde meydana geldi. Gürcistan'ın Poti Limanı'ndan yük alarak Bulgaristan'a giden Palau bandıralı Rus firmasın ait 'Arvin' isimli kuru yük gemisi Bartın İnkumu sahilinin 200 metre açığında ortadan ikiye bölünerek battı. Arvin gemisinde bulunan 6 Mürettebatın sağ, 3 mürettebata ölü olarak ulaşılırken, 3 mürettebatında hala cesetlerine ulaşılamadı. 
ARAS DENİZCİLİKTEN GÖSTERMELİK GİRİŞİM İDDİASI
Arvin kuru yük gemisinin sigortalandığı Norveç’e ait  Haydor Firması tarafından Aras denizciliğe batığın çıkarılmasının tamamlanması halinde 310 bin avro ödeme karşılığında anlaşmaya vardı. Bunun üzerine girişimlere başlayan Aras Denizcilik Firması yetkilisi Ferdi Aras, İlgili bakanlıklar nezrinde çalışmalara başladı. Gümrük işlemleri için Ticaret Bakanlığı, Çevre için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Deniz canlıları için Tarım ve Orman Bakanlığı, Denizcilik ve Liman işleri için ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ilgili Valilik olan Bartın Valiliğinden gerekli izinleri almak için girişimler başlattı. Bartın Belediyesine ait olan Özel Liman için de Bartın Belediye Başkanlığı nezrinde girişimler de bulundu.  Ayrıca batık geminin denizde parçalandıktan sonra çıkan hurdaların istiflenmesi isin Bartın Irmağı kenarında asbest ve radyasyon temizliği için alan kiraladı. 
İŞ BİLMEZLİK VE YASA TANIMAMA!
Bartın’ın görevden alınan Valisi Sinan Güner, Bartın Limanının bağlı olduğu Zonguldak Bölge Liman Başkanı V. Ahmet Mert, Bartın Liman Başkanı Mehmet Akif Arslansoy, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ali Özcan, Bartın Tarım-Orman İl Müdürü Cevdet Akyüz, Bartın Belediyesi Liman İşletmeleri Müdürü Birol Demirkoparanoğlu ve Ticaret Bakanlığı Bartın Gümrük Müdürü Osman Civelek’in yasa, yönetmelik ve ilgili mevzuatlara uymadan batık geminin çıkarılmasına sessiz kalmaları akıllara soru işaretleri getiriyor. 
ÇEVRE PLATFORMU SORUYOR???
-116 Metre uzunluğundaki gemi ikiye bölündü ve battı. İki parçasının arasında 200 metre mesafe var. İki batığın çıkması için 1.5 ila 2 km arasında bariyer kurulması gerekiyor. Bu bariyerler var mı?
- Arvin gemisinde irili ufaklı yakıt tanları var. Büyük olan 30 ila 50 ton arasında yakıt ve yağ tankı dört tane var.  Su altında batık gemi parçalanırken çıkabilecek patlamalara karşı ve deniz kirliliğine karşı önlem var mı?
- Bartın Limanı yükleme ve boşaltma limanı. Ali Ağa tersanesi değil. Burada 70 tonluk demir kütleli parçalar kaynakla parçalanıyor. Asbest ve Radyasyon ölçümü yapılıyor mu?. 
-Liman Termin planları ve izinleri var mı? 
 -Mavi Bayraklı Güzelcehisar 20 metre açığında numuneler alınarak su analizleri batık parçalarından alındı mı?
- Bin  200 tonluk Arvin kuru yük gemisisin su altında elektro ve  sıcak kaynakla yaptığı parçalama işleminde depolarda patlama olması halinde sorumlu kim olacak?
-Gümrüklü liman sahasında bir tersane gibi sıcak kesim yapılmasının iznini kim verdi? Yükleme ve boşaltma limanı mevzuatında böyle bir izin var mı?
-Müsilaj Değerlendirme Raporu var mı?
-Arvin gemisinin çıkarılan batığı Gümrüklü limanda kesilerek hurdaya dönüştürülürken temizlenme, ayrıştırma, asbest ve radyasyondan ayrıştırılması nasıl yapılıyor?  Ve burada istiflenmesi gereken hurdanın yasaya aykırı hurda eritme fabrikası Mesciler’e nasıl satılıyor. 
-15 Haziran’da deniz sezonu başlayacak. Mavi Bayraklı Güzelcehisar ve çevresinde gemi sökümü devam edecek mi?
- Denizcilik kanunu ve ilgili maddeleri gereği denizden çıkarılan batığın istiflenip ayrıştırılmasından sonra satışına izin veriyor. Yabancı bandıralı gemi ise aynı istiflenme yapıldıktan sonra Milli Emlak Müdürlüğü tarafından MİLLİLEŞTİRDİKTEN sonra hurdaya satışına izin veriyor?. Bartın Limanında yaşanan yasa dışı uygulamaya kimler göz yumuyor. Millileşmemiş hurda nasıl olurda satılıyor? 
- Bartın İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Halk Sağlığı, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü denizde ki yaşana olumsuz olaylara karşın ne gibi önlem alıyor? 
- Şuana kadar batık gemiden çıkarılan ve limanda parçalanan 150-200 bin ton kadar hurda nasıl ve hangi yasa,yönetmeliğe göre Mesçiler Firmasına satıldı?
- Gümrüklü ve özel limanda gemi parçalarının sökümü yapılabilir mi?
-Bartın’ın yeni Valisi Nurtaç Arslan bu yaşananlardan haberdar mı?
KAÇAK BATIK ÇIKARMAKTAN SABIKALILAR MI?
Bartın’da yanşan batık gemi olayı ile ilgili yayınımız üzerine ilgili firma yetkililerinin daha önce Antalya’da kaçak batık çıkarma işi yaptığı iddiaları Gazetemiz istihbarat servisine ulaştı. AK Parti’nin bir Milletvekilinin adının kullanıldığı iddia edilirken, Norveç sigorta firmasına da iş bitirme belgesi gönderme adına çeşitli yollara baş vurulduğu gelen iddialar arasında.