Karabük’le Bartın’da da ‘yol’suzluk diz boyu...

Genel 13.04.2021, 01:22
850
Karabük’le Bartın’da da ‘yol’suzluk diz boyu...

ÖZEL HABER - Yol kalitesi ülkenin en kötü illeri arasında yer alan Zonguldak’ta Karayolları, müteahhit ve denetimle görevli müşavir firmalar arasındaki ilişkilere ışık tutarak bitmek bilmeyen fotoğrafını çekmeye çalışan Halkın Sesi aynı öykülere Karabük ve Bartın’da da ulaştı.
 

1997’DEN BERİ BİTMEYEN BİR YILAN HİKÂYESİ
 

Halkın Sesi karayolları dosyasının son bölümünü Karabük ve Bartın’a ayırıyor. Gazetemizin ulaştığı bulgular, Zonguldak’tan ayrılıp il olan Karabük ve Bartın’ın ‘yol’suzlukta Zonguldak’la aynı kaderi paylaşmaya devam ettiğini gösteriyor. Mesela Amasra- Cide istikametindeki mevcut 2 şeritli asfalt yol 1997 yılından bu yana bir türlü bitirilemezken, tıpkı Zonguldak’taki yollar gibi maliyetler her yıl katlanarak artıyor. İki ilçe arasında 25 kilometrelik kesiminin standardını yükseltmek amacıyla 1997’de yapılan ihale, ihtiyaç olan kesimlere tırmanma şeridi, daha sonra 2x2 bölünmüş yola dönüşüm, sonra da üst yapıyı beton asfalta dönüştürme gibi ihtiyaçlar nedeniyle keşif artışları yapılarak hâlâ sürüyor. Üst makamlardan alınan olurlarla yapılan keşif artışı, yüzde 800’ü geçerken, yeni standartlara göre projelendirilen 25 kilometrelik yolun ancak 5 kilometresi tamamlanmış bulunuyor. Projenin başlangıç keşfinden bu yana yapılan işin şimdiki geçekleşme oranı yüzde 750’yi bulurken, yolun kaç liraya tamamlanacağını Karayolları gibi ilgili firma da bilmiyor. 
 

BİR İHALE DAHA PAHALI TEKLİF VEREN FİRMAYA NASIL VERİLİR
 

Kamu İhale Kanunu’nun kamu kaynaklarını çarçur eden bir canavara nasıl dönüştüğünü anlatan bir öykü de, Bartın Kurucaşile yolunda yazılıyor.  2018’de ihalesi yapılan Bartın - Kurucaşile yolu Çakraz tünelleri ile Amasra tünelinin aydınlatma ve elektromekanik sistemlerinin yapımı işi 36.790.000 TL ile en düşük teklifi veren Simens firmasında kalıyor. Karayolları tahmini bedelinin altında teklif veren firmadan yasa gereği savunma istiyor. “İmalatçı olduğumuzdan teklif veren diğer firmalara göre % 15 avantajlıyız” diye savunma yapıp maliyet hesaplarını da dilekçesine ekleyen firmayla sözleşme imzalanarak işe başlatılıyor. Firmanın stoktaki malzemelerinin testini yaptırıp işe başlamasına karşın Kamu İhale Kurumu, ihalede, 46.775.000 TL teklifle ikinci sırada yer alan firmanın itirazı üzerine sözleşmeyi iptal ediyor.  Karayolları gelen malzemeleri geri göndererek 10 milyon lira daha fazla teklif veren yeni firma ile sözleşme yapıyor ve firma halen çalışmaya devam ediyor.
 

BARAJ ALTINDA KALACAK YOL 5 YILDIR TAMAMLANAMADI
 

Karabük-Yenice ayrımı Kozcağız yolu da devlette işlerin nasıl bir plansızlık ve eşgüdüm yoksunluğuyla yürüdüğünü gösteriyor. 2013 yılında projelendirilip ihalesi yapılan ve inşa halindeki barajın altında kalacağı için acilen yenilenmesi gereken yolda, 2016 Mayıs’ına kadar hiçbir çalışma yapılmıyor, yolun güzergâhında kamulaştırmalar tamamlanamıyor çünkü.  Şantiye kurup makine parkını dahi getirmeyen firmaya bir işlem yapılamadan dosya kapatılıyor. Aynı yıl, aynı yolun, aynı kesiminin yapım işi yeniden ihale ediliyor. Bu kez ihaleyi bir başka firma kazanıyor ve 2016 Ağustos’unda sözleşme imzalıyor. 2017 Mayıs’ına kadar hiçbir iş yapılmıyor. Karayolları kendilerinin kamulaştırmaları yapamadığı gerekçesiyle 2017 sonuna kadar süreyi uzatıyor. 2017 bitiyor, 2018 bitiyor, 2019 bitiyor işe ancak 2020 Haziran’da başlanabiliyor. Ancak kamulaştırmaların tümünün bitmemesi üzerine iş yine duruyor. Yolu yapmak için planlama yapan, ödenek ayırıp ihaleye çıkan Karayolları ihale bedelinin onda biri kadar parayı bulup kamulaştırmaları yapamıyor. Allahtan baraj bitmediği için yolda sorun yaşanmıyor.

Kaynak: (HALKIN SESİ)
Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 36 83
2. M. United 36 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. Liverpool 36 63
6. Tottenham 36 59
7. West Ham 36 59
8. Everton 36 56
9. Arsenal 36 55
10. Leeds United 36 53
11. Aston Villa 36 49
12. Wolverhampton 36 45
13. Crystal Palace 36 44
14. Southampton 36 43
15. Burnley 36 39
16. Newcastle 36 39
17. Brighton 36 38
18. Fulham 36 27
19. West Bromwich 36 26
20. Sheffield United 36 20
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 37 83
2. Real Madrid 37 81
3. Barcelona 37 76
4. Sevilla 37 74
5. Real Sociedad 37 59
6. Real Betis 37 58
7. Villarreal 37 58
8. Celta de Vigo 37 53
9. Athletic Bilbao 37 46
10. Granada 37 45
11. Osasuna 37 44
12. Cádiz 37 43
13. Valencia 37 42
14. Levante 37 40
15. Deportivo Alaves 37 38
16. Getafe 37 37
17. Huesca 37 33
18. Elche 37 33
19. Real Valladolid 37 31
20. Eibar 37 30
16
az bulutlu
Namaz Vakti 18 Mayıs 2021
İmsak 03:35
Güneş 05:24
Öğle 12:54
İkindi 16:51
Akşam 20:14
Yatsı 21:56