Çaycumalılar Derneği Başkanı Savaş Çiloğlu, Filyos- Zonguldak arasındaki ölüm yolu olarak bilinen karayoluyla ilgili artık kesin çözüm gerektiğini belirtti.

Çiloğlu yaptığı açıklamasında, 2009 yılında Zonguldak Platformu olarak topladıkları 40 bin imzayı, o dönemin Ulaştırma Bakanlığı Müşteşarı Sayın Mehmet Habip Soluk’a verdiklerinde, Soluk’un kendilerine tünel yapma sözü verdiğini fakat bu sözün yerine getirilmediğini ifade ederek verilen sözlerin tutulmasını istedi.

Çiloğlu yaptığı açıklamada, “Geçtiğimiz günlerde bölgemizde ölüm yolu olarak da bilinen, Filyos -Zonguldak arasındaki Kilimli İlçemizi Filyos Beldesi’ne bağlayan ve Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü sorumluluk ağında bulunan yol iki gencimizin ölümü ile yine gündeme gelmiştir. Her ne hikmetse yıllardır birçok ocak söndürmüş olan bu yol hep ölümlü kazalardan sonra gündeme gelmekte, daha sonra da gündemden çıkmaktadır. Bende bu konu ile ilgili düşüncemi halkımız ile paylaşmak istiyorum. Bu yol, Cumhuriyetimizin ilk yıllarında İlimizde yapılan demiryolluna malzeme sevkiyatı için servis yolu olarak yapılmıştır. O zamandan beri bu servis yolu kalıcı yol olarak kalmış, dar ve virajlı olması sebebiyle tehlike arz etmiş, bir çok kazaya da sebebiyet vererek onlarca can almıştır. Bölge insanımızın bu yolu kullanma zorunluluğu vardır, Çünkü Filyos beldemizin il merkezi ile daha kısa karayolu bağlantısı yoktur. Saltukova- Çaycuma arasındaki alternatif yol çok uzundur” dedi.

 BARİYER SORUNU ÇÖZMEYECEKTİR

Yapılacak olan bariyerin sorunu çözmeyeceğini ve artık kesin sonuca varılması gerektiğini de belirten Çiloğlu, “Filyos - Zonguldak yolunu her gün üç vardiya halinde TTK ve özel işletmelerde çalışan 1000 den fazla madenci, servis araçları ile kullanmaktadır. Yine öğrenci taşımacılığı o yoldan yapılmaktadır. Zonguldak merkez ile havaalanı arasında ki en kısa güzergah orasıdır. Dolayısıyla yoğun bir trafiği olan bu tehlikeli yolun mutlaka ele alınması ve çözüme kavuşturulması gerekmektedir. Yol güvenliği ve trafiğin emniyetle işlemesi için çözüm nedir ? Çözüm olarak o yola bariyer yapılması sorunu çözmeyecektir. Bariyer sadece bir göz boyama olup psikolojik rahatlama sağlayacaktır. Belki bu rahatlama kazaları da arttıracaktır. Konunun uzmanlarından aldığım bilgilere göre, bariyerler hızla giden araçların uçurumdan uçmasını engellemeyecek, kazaların önüne geçilemeyecektir. Esas yapılması gereken o yolun düz olarak ve birinci sınıf yol şeklinde tamamlanmasıdır. Türkali ve Göbü tünellerinin zaten projesi mevcuttur. Bir an önce bu mevcut projenin hayata geçirilmesi önem arz etmektedir. Bu tünellerin tamamlanarak, Mithatpaşa Tüneli ile birleşmesi ve yolun havaalanına bağlanması kalıcı ve etkili çözüm olup bölgenin kalkınmasına katkısı olacaktır. Bu proje kapsamında, Zonguldak Merkezi ile havaalanı arasındaki mesafenin 38 km civarında olduğu bilinmektedir. 2009 yılında Zonguldak Platformu olarak topladığımız 40 bin imzayı, o dönemin Ulaştırma Bakanlığı Müşteşarı Sayın Mehmet Habip Soluk’a verdiğimizde, Müsteşar Bey bu tünelleri yapma sözü de vermişti. Şimdi hep birlikte, tüm halkımız, siyasetçilerimiz ve sivil toplum kuruluşlarımız ile bu sözü hatırlatalım. El birliği ile bu projeyi hayata geçirelim. Bizlerde bu konuda Sayın Vekillerimiz ile görüşme yapmak için meclise gideceğiz. Gerekirse vekillerimize destek olmak amacıyla Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’a mektup yazıp talebimizi bildireceğiz. İnşallah bu talebimiz dikkate alınır, bundan sonra o yolda başka canlarımız gitmez” ifadelerine yer verdi.