Dede: “Padişah, bataklığa 5 tonluk altın avizeli saray yaptırdı alkışladık.”

Nine: “Efendimiz İngiliz tefecilerden 60 yıl vadeli anormal borçlar aldı alkışladık.”

Baba: “Üretici eğitimin yapıldığı okullar kapatıldı bravo dedik.”

Anne: “Montaj sanayii teşvik edildi. Müthiş dedik.”

Çocuk: “Yerli uçak, tren, silah, ilaç üreten Vecihi Hürkuş ve diğerlerini yok etmek için çabalayanlara ses etmedik.”

***

Dede: “Çok okuyan, çok yazan, çok düşünenlere deli, anarşist, nifak sokucu, çok bilmiş dedik.”

Nine: “Günün 15 saati evde abuk-subuk tv yayınlarını izledik.”

Baba: “Kerime Nadir türü yazarların sabun köpüğü eserlerini ezberledik.”

Anne: “Dinimizin kitabını sadece Arapça dilinde okuduk. İçeriğini anlamadık.”

Çocuk: “Abi, abla diye bizi kandıran CIA destekli cemaatlerin dershanelerine, okullarına gittik.”

***

Dede: “Verdimse ben verdim. Size ne oluyor diyen adama dur demedik.”

Nine: “Anayasayı bir kere delmekle bir şey olmaz diyen siyasetçiye defalarca oy verdik.”

Baba: “Benim memurum işini bilir diyeni pek övdük.”

Anne: “Buğdaya kim ne veriyorsa ben 5 TL fazlasını vereceğim diyene deha dedik.”

Çocuk: “Hemen hemen her yıl değişen eğitim bakanına ve eğitim sistemine böyle olmaz demedik.”

***

Dede: “Çok az maaş verdiğimiz için yurtdışına giden dehalarımıza burada kalın demedik.”

Nine: “İngilizce eğitimi ana okuluna kadar indirerek yerli - milli olmayan beyinler ürettik.”

Baba: “Yerli mallarını küçümsedik. Evimize Türk Malı sokmadık.”

Anne: “Birikimlerimizi altın, döviz, beton, arsa, tarla, kripto gibi tamamen ölü yatırımlara gömdük.”

Çocuk: “Eve kitap, gazete, dergi almadık.”

***

Dede: “Minicik ilçeler il yapıldı aferin dedik.”

Nine: “Dağ başlarına laboratuvarsız, hocasız, stajsız üniversiteler yapıldı müthiş dedik.”

Baba: “Domates kurutulan, kimsenin kullanmadığı havaalanları yapıldı. Gelişiyoruz dedik.”

Anne: “Ufacık köylere iki-dört minareli devasa camiler yaptık.”

Çocuk: “Okulları Suriyeli, Iraklı, İranlı, Afganistanlı çocuklarla doldurduk.”

***

Dede: “Çok aşırı büyük ve hantal hastaneler yaptık. Dünyanın tıbbi cihazlarını alıp çürüttük.”

Nine: “Her sahile yazlık ev, her yaylaya beton bloklar diktik.”

Baba: “Tatillerimizi hep yurt dışında yapmaya özendik.”

Anne: “Bayram tatilleri 9 gün olunca göbek attık.”

Çocuk: “2 cm kar yağınca okulu kapatanları övdük.”

***

Dede: “150 metrekareden az evi beğenmedik.”

Nine: “Evin önüne son model, dört çekerli ithal araba çekmeyi prestij sandık.”

Baba: “Sürekli sağlık raporu ve mazeret izini alıp işten kaçmayı marifet sandık.”

Anne: “Evde yemek yapmadık. Her şeyi yabancı pizza zincirlerinden satın aldık.”

Çocuk: “Telefon, tablet, bilgisayar olmadan ders çalışmam dedik ama hep oyun oynadık.”

***

Dede: “Şirketlerin hisse senetlerinin satıldığı borsaya kumarhane dedik.”

Nine: “Cinci, üfürükçü, muskacı sahtekarları din adamı sınıfına soktuk.”

Baba: “20 - 25 yılda emeklilik sağlayanları göklere çıkardık.”

Anne: “Senenin yarısı tatil yaptık.”

Çocuk: “Sahtekar yapsatçıların çürük binalarında barındık.”

***

Dede: “Patlayana, çatlayana kadar yedik.”

Nine: “Her sene yeni ortaya çıkan uyduruk diyetlere kanıp sağlığımızı kaybettik.”

Baba: “Yabancı sigaraya yılda 10-15 milyar dolar ödedik.”

Anne: “Fransa’dan gelen suyu, Çin’den gelen parfümü, Arjantin’den gelen elmayı aldık.”

Çocuk: “Her gün yalan söyleyen siyaset erbaplarını yere göğe sığdıramadık.”

***

Dede: “Az vergi ödemek için evin değerini düşük beyan ettik.”

Nine: “Moda denen saçmalığın peşine takıldık.”

Baba: “Kamu kurumlarını aşırı derecede kadro ile şişirdik.”

Anne: “Tarımı, hayvancılığı unuttuk.”

Çocuk: “Teröristlere, bölücülere, ajanlara hukuk dersi vermedik.”

Bu yapı 300 yıldır aynı. Üç asırdır aynı hataları yapmaya devam ediyoruz. Sonra da bütün suçu bizi yönetenlerde görüyoruz.

Bilim, teknik, yazılım, kodlama, robotik, üretim, çalışma olmadan ileri gidemeyeceğiz. 1 milyondan fazla öğretmen, 150 binden fazla akademisyene sahibiz. Bunların yüzde 1'i bile yazılım dili, kod, yapay zeka, dijital çağ, endüstri 4.0 ile ilgili değil...

Son söz: Süt neyse kaymak da odur.