Kozlu Esenköy 15 Temmuz İlk ve Ortaokulunun idareci, öğretmen, öğrenci ve velileri kendi emekleri ve atık materyallerle okula kütüphane kazandırıyor.

Aynı binada hizmet veren Kozlu Esenköy 15 Temmuz İlk ve Ortaokulu öğretmenleri, okulun tüm bileşenleriyle el ele vererek kendi emekleri ve atık materyallerle okula kütüphane kazandırıyor. Hem ilkokul hem de ortaokul öğrencilerine hitap edecek projeyi Sınıf Öğretmeni Esma Filizdal Hamzaçebi yürütüyor. Projeye Okul Müdürü Hasan Karamanoğlu ile Müdür Yardımcısı İhsan Tuygar büyük destek sunarken Sınıf Öğretmeni Ferda Bakioğlu maddi kaynak sorununun çözümü için çalışıp duvar resimlerini yapıyor. Türkçe Öğretmeni Ergin Kiren gerek e-kitap düzeneklerinin kurulması, gerekse kütüphanenin genel düzeni ve kitapların yerleşimi konusunda katkı sunarken, aynı zamanda Aile Birliği Başkanı da olan okul görevlisi Armağan Ekim’le birlikte boya, badana, onarım, montaj gibi işlerinin yapımına da yardımcı oluyor. 

TAM BİR İMECE ŞEKLİNDE DEVAM EDİYOR
Çocukların da zaman zaman katılarak büyük bir keyifle çalıştığı kütüphanede yüzlerce kitabın yer alacağı dekoratif rafların yapımının yanı sıra, 3-4 adet e-kitap düzeneği de kurulması da hedefleniyor. Başka okullara da hizmet verecek kütüphane, öğrencilerin de keyifle çalıştığı bir imece şeklinde devam ediyor. Okulun robotik kotlama, akıl oyunları, fen bilimleri laboratuvarı, destek eğitim odası gibi atölye çalışmalarının yapıldığı 3. katında kurulan kütüphane, estetik görünümüyle daha şimdiden göz dolduruyor. Kitabın hayatın her alanında var olan bir gereklilik olduğunu vurgulamak için kattaki salonun da okuma odası gibi düzenleneceği kütüphanenin kitap sergileme alanı yaklaşık 40 metrekare olacak. Haziran ayı planlanan açılış töreni tüm geniş bir katılımla yapılacak.

ÇALIŞMA eTWİNNİNG KALİTE ETİKETİ HEDEFİYLE YÜRÜTÜLÜYOR
Öte yandan, proje, yapılan çalışmanın ulusal standartlarla Avrupa standardına ulaştığını belirten eTwinning Kalite Etiketi hedefiyle yürütülüyor.  Öğretmenler, öğrenciler, okullar, ebeveynler ve yerel yetkililer arasındaki işbirliğini en temel unsur olarak ele alındığı eTwinning, bu çevrelerin birbiriyle etkileşimde bulunmasını, birlikte araştırma yaparak, karar almasını ve birbirlerine saygı düzeyinde geliştirdikleri ilişkilerle 21. yüzyıl becerilerini öğrenmelerini hedefliyor. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun e-öğrenme programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB eğitim, öğretim, gençlik ve spor programı olan Erasmus'a, entegre edilmiş bulunuyor.