Demirtaş, Hukuk Müşavirliğini yapmış olduğu Eğitim İş’i ziyaret etti

“Hedefleri dindar ve kindar nesil”

CHP Zonguldak Milletvekili ve Eğitim İş Sendikası’nın eski Hukuk Müşaviri Ünal Demirtaş 29 Ekim kutlamaları için geldiği Zonguldak'ta Eğitim İş Zonguldak Şubesi’ne ziyarette bulundu. Sendika merkezinden yapılan aç ıklamaya göre Eğitimin sorunlarının ve çözüm önerilerinin konuşulduğu ziyarette Ünal DEMİRTAŞ şunları söyledi:

“Tüm yurttaşlarımızın Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyorum. Türkiye’yi içinde bulunduğu karanlıktan Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde yürüyen yurtseverler kurtaracaktır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘Cumhuriyet kimsesizlerin kimsesidir’ veciz sözüyle herkesin eşit, hiçbir kişi, zümre ya da sınıfın hiçbir ayrıcalığa sahip olmadığı bir Cumhuriyeti işaret etmiştir.”

Eğitimin genel sorunlarına da değinen Demirtaş "Eğitim biliminin en temel ilkelerine aykırı düzenlemelerde ısrarını sürdüren Milli Eğitim Bakanlığı eğitimi niteliksizliğe ve düzensizliğe sürükleyerek çocuklarımızın geleceği ile oynamıştır. Eğitimde yıllardır acil çözüm bekleyen sorunları bir tarafa bırakan Milli Eğitim Bakanlığı, “dindar ve kindar nesil” yetiştirme hedefine uygun olarak dini eğitimi yaygınlaştırmaya çalışmaktadır.

Başta öğretmen yetiştirme problemleri olmak üzere, personel istihdam sorunları, derslik açıkları, fiziki ortam yetersizlikleri, kalabalık sınıflar, öğretmensiz okullar, bilimsellikten, sanattan, spordan uzak programlar ve plansız uygulamalar sonucunda sorunlar katlanarak artmış, eğitim sistemimiz çökertilmiş, eğitim emekçileri, öğrenciler ve veliler mağdur edilmiştir" dedi

Ziyarette konuşan Eğitim İş Zonguldak Şube Başkanı Metin Kahveci de şu hususlara değinmiştir:

“ Hükümetin  amacı mesleki yönlendirme değil bütün okulları imam hatip okullarına dönüştürmektir. İmam hatip ortaokullarının yeniden açılması, FETÖ Süreci  ve birçok genel lisenin imam hatip lisesine dönüştürülmesiyle, bu okulların sayısında inanılmaz bir artış yaşanmıştır. İlimizde hangi okula ihtiyaç varsa o yönde çalışma yapılmalıdır.İmam Hatip ihtiyacı varsa yapılmalıdır fakat  Zonguldak Anadolu İmam Hatip Lisesi taban puanı 165'lere kadar düşmüş ve okul öğrenci bulamazken, ilimizde Fen Lisesi problemli bir bina ile hizmet vermeye çalışırken, Spor Lisesinin binası yok iken,Zonguldak Merkezdeki ortaokullarda sınıf mevcutları 45 öğrenciye ulaşmışken,İlimiz merkezinde bir Güzel Sanatlar Lisesi yok iken,Sağlık Meslek Lisesinin taşınma dolayısıyla bina ihtiyacı varken;ilimizde  FETÖ sonrası dönüştürülen Fatih Koleji'nin Tüm Türkiye'de olduğu gibi İmam Hatip Proje Okulu  olması eğitimin sorunlarıyla ne kadar örtüşmektedir,ne kadar ihtiyaca hitap etmektedir ?

"Eğitim sistemi sermayenin çıkarları doğrultusunda şekillendirildi. MEB istatistikleri, son yıllarda sermayenin kalifiye ve ucuz işgücü ihtiyacına bağlı olarak meslek liselerinin sayısında da artış olduğunu ortaya koymuştur. Türkiye genelindeki toplam 9 bin 61 lisenin yarısından  fazlası mesleki ve teknik lisedir. Özel meslek lisesi sayısı ise 429’a çıkarken, geçen yıl bu okullarda okuyan öğrenci sayısı 56 bin 53’ten bu yıl verilen teşviklerle 75 bin 890’a yükselmiştir.

Bu okullarda okuyan öğrenciler daha öğrencilik yıllarından itibaren düşük ücretle işçi olarak çalıştırılmaktadır. “Meslek Lisesi Memleket Meselesi” sloganıyla sermayenin resmi kurumlarla düzenlediği kampanyalar, özel meslek lisesi açacak iş adamlarına teşvik verilmesi uygulaması nitelikli çocuk işçiler yaratmak içindir. 

Öte yandan, tamamen yandaşlarını kayırma amacını taşıyan, değerlendirme ölçütleri belli olmayan bir mülakat yöntemiyle yöneticiler kıyıma uğratılmıştır.Üç defa idare mahkemesinde dava  kazanan üyemiz hukuk hiçe sayılarak görevine döndürülmemektedir. İktidarın taşeronluğunu yapan Hükümet-Sen kendi kadrolarına yer açabilmek için bu kıyımda etkin rol almıştır.

Çağdaş, ilerici, devrimci, Atatürkçü yöneticiler tasfiye edilerek kapıkulu zihniyetine uygun yöneticiler atanmıştır. Yandaş kadro merakı, yalnızca yöneticilerle sınırlı kalmamış, sözleşmeli,mülakatla öğretmen alımı dönemi de başlatılmıştır.Mülakatta aranacak temel ölçüt ise yandaşlık olacaktır” dedi.  En başından bu yana hem sözleşmeliliğe hem de mülakata karşı olduk,yapılması gereken sözleşmeli öğretmenlik ve mülakatın kaldırılması ve sadece kadrolu öğretmen atamasının yapılmasıdır. ” ifadesinde bulundu.