Yol yapım çalışmalarının devam ettiği Zonguldak Ankara karayolunun Elvanpazarcık mevkiinde istinat duvarı için aynı noktaya üçüncü kez fore kazık çakılması gören herkese “pes” dedirtiyor

Zonguldak Ankara karayolunda hükümete yakınlığıyla bilinen Bayburt İnşaat tarafından, yıllardır, yol yapım çalışması sürdürülüyor. Zaman zaman ara verilen, bazen hızlanıp bazen yavaşlayan çalışmalar istenen hızda ilerlemezken, uygulanan projenin doğruluğu da kuşku uyandırıyor. Pek çok yerde gereksiz imalatlar göze çarparken, yol çalışmasının bırakılıp kenarındaki taşkın derelerinin kesiti daraltılarak beton kanal içine alınması soru işaretlerine neden oluyor. Yolun kotlarıyla oynanması etrafındaki yerleşim birimleriyle iş yerlerinin karayolunun aşağısında ya da yukarısında kalmasına neden olurken, taş düşmesi, toprak kayması riski olan bölgelerin atlanıp sağlam zeminlere istinat duvarı yapması, “Hangi akla hizmet” sorusunu sorduruyor.

ARAZİ HAREKETİ İKİ SIRA FORE KAZIKTAN OLUŞAN PERDEYİ PARÇALADI

Elvanpazarcık mevkiindeki çalışmalar sırasında yapılan duvar imalatları ise herkese “pes” dedirtiyor. Bu alanda daha önce taş ile yapılan ve yıllarca hizmet veren istinat duvarı sökülerek yerine kazık perde yapımına başlandı. Tek sıra çakılan yüze yakın kazık arazi hareketini durduramayınca ikinci sıra yapıldı. İmalatı biten çift sıra fore kazık, yaklaşık iki metre genişliğindeki başlık kirişiyle birbirine bağlandı. Arazi hareketi yine engellenemeyince, bu kez, önüne taş duvar örüldü. Arazideki hareketin devam edip başlık kirişini parçalaması ve duvarı yaklaşık yarım metre yatırması üzerine üçüncü sıra kazık uygulamasına başlandı. Bu arada kazıkların arkasındaki eğimli arazideki çok sayıdaki ağaç kesilerek altındaki tonlarca toprak başka noktalara taşındı.

BU PROJEYE KİM ONAY VERDİ?

Fore kazıklı perde ile yapılan duvarlar, istinat duvarı yapımının en pahalı imalatı olarak biliniyor. Aynı zamanda en güvenli yöntem olarak da görülen uygulamadan iki sıra çekilip, önüne bir de taş duvar örülmesine karşın arazi hareketinin engellenememiş olması, uzmanlarca, proje hatası olarak değerlendiriliyor. Buradaki bariz hatanın diğer imalatlarda da yapılma ihtimali yol güvenliği konusunda endişeler uyandırırken, ortaya çıkan maliyetin kim tarafından karşılandığı da merak ediliyor. Büyük bir israfa ve kesilen yüzlerce ağaçla ciddi bir çevre katliamına da yol açan uygulamanın sorumlularından hesap sorulması istenirken, projeye onay veren kamu görevlileri hakkında nasıl bir işlem yapıldığı da merak edilen konular arasında yer alıyor.
Halkın Sesi