Allah’ın kelamı olan Kuran, her zaman ve mekanda geçerli  evrensel ilkeler içermektedir.  Kuran indiği toplumda, o gün  insanlara  hidayet ve doğru yolu göstererek şifa olmuştur.  Aynı şekilde Hz Peygambere de 23 yıl boyunca rehberlik yapmış olan Kuran onun  ahlakını da şekillendirmiştir.  Kuran bu gün de  insanlara  doğru yolu ve hidayeti göstererek şifa olabilir.  Yeter ki Müslümanlar  Kuran’ı rehber edinsin, onun  dediklerini uygulasınlar.

Prof. Dr. Gazi Özdemir’in “Din ve Beyin” adlı kitabında tespit  etmiş olduğu, Kuran’ın evrensel olan muhkem ayetleri çok önemli   olduğundan daha önce yayınlamış olmamıza rağmen pratik olarak  insanlara fayda sağlayacağını düşündüğüm için  siz   değerli okurlarımla yeniden paylaşmayı uygun buldum. Buyurun okuyalım;

Gabya/görünmeyene inanmaya/imana –Müslümanlığa ait 5 şart.

1-Allah’ın varlığına ve tekliğine inanmak, inkar etmemek (inkar  etmek küfre düşmektir) dolayısıyla gayba/görünmeyene  iman  etmek. Rahman (Evreni kuşatan, geniş ufuklu merhamet)Rahim (Bireysel, dar kapsamlı  merhamet) Canlı cansız her şeyin özü olan, koşulsuz sevgi olan,  sırat-ül Müstakim’de olan, Seyri sülük-sefer halinde olan, kulu  olmamızı isteyen ve müminleşmemize sevinecek olan Allah’a. 

Allah, inanmış fakiri, inanmamış varlıklıya tercih etmektedir.  Enam-52: “Eğer inkarcı kodamanlarla ilgilenir, varlıksız inananları  kovarsan, o zaman zalim olursun.”

2-İnsanların Allah kaynaklı bilinçli enerji havuzlarının ilahi kurallara göre son değerlendirmelerinin   bizzat Allah  tarafından yapılacağı Ahirete ve mahşer gününe  inanmak.

Kuran, ruh dediğimiz Allah kaynaklı bilinçli enerjinin ahirette  de Allah’a kulluk etme eğitimine devam etmekte olduğunu belirtmektedir.  Sebe-1: “Ahirette övgü övülme Allah’adır.”

3- Meleklerin varlığını kabul etmek.

4-Peygamberlere inanmak ve onların Allah tarafından insanlara ilahi  mesajları tebliğ etmek amacıyla gönderilmiş görevliler  olduklarını kabul etmek.

5-İlahi kaynaklı kitaplar gönderildiğine inanmak ve evrensel  mesajlarına uymak.

Müminliğe ait 77 ameli imanın muhkem şartlarını kuranda  çikarmış ve şu şekilde sıralamaktadır.

1-Şirk koşmamak (Allah ile arasına bir yaratılmışı yardım  için koymamak veya bir nesneye, görüşe aşırı değer vermemek):  2-Bilgi peşinde olmak (ilk emir 2 defa “oku” ikinci emir 1 defa “kalem-yaz”): 3-Kuran’ı  ders kitabı olarak anlayarak okumak: 4-Yaratılanlara katkıda bulunmak  (gizli) 5-Koşulsuz sevmek (Allah ve tüm yaratılanları) 6- Kendine  ve tüm yaratılmışlara zarar vermemek öldürmemek: 7-Zina-tecavüz  etmemek: 8-Allah ve din ile aldatmamak: 9-Kuran’a hüküm veya haram  helal eklememek: 10-Daima ileri ve yeniden yapılanmada olmak (seyri  sefer): 

11-Çalışmak ve üretmek:12-Yaptığı işi en iyi şekilde  yapmak (sanatkarca) 13-Namusu korumak ve şehvet yerlerini örtmek:  14-Aktif şükretmek: 15-Vefalı olmak:16-Dini ayrı guruplara bölmemek:  17-Doğru olmak. 18-Adaletli davranmak:19-Kalp-gönül kırmamak: 20-Din  ve nefs dahil hiç bir şeyde aşırıya gitmemek (ifrat tefrite değil  sırat-ı mustakimde olmak):

21-Zekat vermek (vergi-bağış yardım, mal–servetten yararlandırmak) 22- Namaz  kılmak (Dua-sohbet): 23-Din adamı sınıfı-Ruhban oluşturmamak:  24- Dini şekle indirgememek: 25-Sabretmek (gayretli) 26-Tüm yaratılmışlar  için kolaylığı uygulamak:27- Haksız bir kazanç elde etmemek: 28-İmtihan  edildiğimizi kabul etmek: 29-Hacca gitmek ve orada kurban kesmek: 30-Bir  olumluluğu/ katkıyı başa kakmamak: 31-Karışıklık çıkarmamak:

32-Oruç tutmak: 33-Savaş açmamak, barışçı olmak (savunma  savaşı serbest): 34-Hayvanlardan eziyetsiz yararlanmak: 35- Başkasını çekiştirmemek (Gıybet): 36-Kısas yapmak  veya affetmek: 37- Suçlular ve Sosyal-ekonomik hukuksal kurallar koymak  (Devlet): 38 Yasaklanmış gıdaları yememek, içmemek (kullanmak serbest):  39-Tek eşli evlilik yapmak: 40- Boşanmayı kabul etmek: 41-Yasak kişiler  ile evlenmemek: 42-Miras prensibini uygulamak: 43-Vasiyette bulunabilmek:  44- Alay etmemek: 45-Borcu şahitli vermek:

46-Allah rızası dışındaki meclislere gitmemek: 47-Kin tutmamak:  48-Müsrif veya cimri olmamak: 49-Şura-meclisler prensibini kabul etmek: 50-Ribayı uygulamamak: 51-Selam verenin selamını  almak: 52-Tevbe etmek ve vazgeçmemek: 53-Saldırıya karşı hazırlıklı  olmak: 54-Aşırı kıskanmamak fakat özenilen için gayret etmek:  55-Görevi ehline vermek: 56-Kendini suç yönünden dokunulmaz kılmamak:

57-Taklitçi değil anlayan-düşünen-eleştiren akılda olmak (Hanif):  58-Fedakar olmak: 59- Tedbirli olmak: 60- Şımarmamak (şöhret başarıda):  61-Yıkıcı hırs göstermemek: 62- Kanaatkar olmak-aç gözlü  olmamak: 63-Yaratılış farklılıklarını sınav kabul etmek:  64-Ayıp kusur aramamak: 65- İlgili olmak: 66-Dost olmak, düşmanlık  yapmamak: 67-Hakkını gözetmek, yedirmemek:

68- Seçme ve seçilmeyi–Biat etmeyi-oy vermeyi kabul etmek: 69-Tevekkülü  aktif yapmak: 70-Yakın akraba yetim ve yoksulları gözetmek: 71-Kadın  ve erkeğin birbirlerini koruyup kollamaları:72-Kibirlenmemek:73-Sözüne  sadık ve güvenilir olmak (Emin): 74-İmamın taklidini yapmaya kalkışmamak:  75-Büyü yapmamak:76-Vahıy kitaplıların yemeklerini kabul etmek.  77-Akıl karıştırıcı derecede uyuşturucu (Alkol vs. madde) kullanmamak:

 

SAĞLIK

RAMAZANDA KİLO ALDIRAN GIDALARA DİKKAT -  I

Sahurda yenen  börek ve poğaça çabuk acıktırıp kilo aldırır. Sahurda, özellikle doğru besinleri tercih etmek gün içinde oruç  tutulan saatlerde açlığı önler, uyku isteğini azaltır ve daha  dinamik bir gün geçirmede vücuda zindelik sağlar. Sahurda yumurta,  peynir, süt, yoğurt, ekmek, yulaf ezmesi, zeytin, ceviz içi, çorba,  komposto veya meyve tokluğu sağlanmada tercih edilebilecek besinlerdir.  Özellikle protein içeren besinler midede sindirimi yavaşlatacağından  ve boşaltımı geciktirir; bu nedenle tokluk süresini uzatmaktadır.  Çorba, ayran, süt veya komposto gibi sıvı içeriği yüksek besinler,  hacim kaplayarak tok kalmayı sağlar ve sıvı gereksinmesini karşılar.  Sahur için börek, poğaça, tost, sucuk, salam, ağır gıdalar yerine;  yumurta, peynir, süt gibi kahvaltılık hafif besinleri tercih etmek  zinde kalmayı sağlar. Sahurda süt, yumurta, peynir, tam buğday ekmeği,  ceviz içi ve tatlı olarak meyve ya da tahin pekmez alınabilir. Bazen  pratik olması adına süt veya yoğurt ile yulaf ezmesi müsli gibi  besinlerde tercih edilebilir. Fakat bu besinlerin yanına 1 orta boy  armut, elma, şeftali gibi bir meyve ve fındık, badem gibi kuruyemişler  de tüketilmelidir. Bu tür gıdaların doygunluk süresini uzatmasında  fayda sağlar.

  Pilav  ve makarna yerine sebze ve salata yiyin

İftarda yenen  kızartmalar, tereyağı ile hazırlanmış ağır tencere yemekleri,  hamurla yapılan ağır tatlılar, fazla miktarda tüketilen pilav ve  makarna benzeri yemekler ise; vücutta yağlanmayı artırır.  Yağlanma ve kilo alımıağırlık hissini artıracağından kişi  kendini zinde değil yorgun ve bitkin hisseder. Tüketilen besinlerin  miktarına ve zamanına çok dikkat edilmelidir. Örneğin; her akşam  yemekte pilav ya da makarna ile tek tip beslenip üstüne tatlı yiyen  bir kişi birkaç günün sonunda kendini yorgun ve isteksiz hissetmeye  başlayabilir. Çünkü bu tip beslenme, başta sindirim mekanizmasını  etkileyerek bağırsak düzenini bozar; şişkinlik ve kabızlık yaratır.  İftarda başlangıç için zeytin, hurma, meze, börek, ceviz içi,  kayısı, incir gibi birçok besini bir arada tüketmek yerine tek bir  hurma ya da zeytin tercih etmek daha zinde ve sağlıklı olur. Başlangıçta  çorba, ardından etli sebze veya zeytinyağlı sebze yemeği, ızgara  et, yoğurt, ekmek, salata ile birlikte tüketilerek iftar sonlandırılabilir. 

ÖYLESİNE BİR HİKÂYE

  Anlatacağımız olaylar; Herkes, Herhangi Biri, Hiç Kimse ve  Birisi adındaki dört arkadaş arasında geçmektedir.

Yapılması  gereken çok önemli bir iş vardı. Herkes, Birisi'nin bu işi  yapacağını düşünüyordu. Gerçi işi, Herhangi Biri de  yapabilirdi. Ama Hiç Kimse yapmadı. Birisi buna çok kızdı. Çünkü  ona göre iş, Herkes'in işiydi. Herkes, Herhangi Biri'nin bu işi  yapabileceğini düşünüyordu. Fakat Hiç Kimse, Herkes'in yapmayacağının  farkında değildi.   Sonunda, Herhangi Biri'nin yapabileceği bir işi, Hiç Kimse yapmadığı  için Herkes, Birisi'ni suçladı.

 

GÜNÜN SÖZÜ

                       Sahip olduğunuz koşulları değiştirmek için,  önce farklı düşünmeye başlayın

                                                                                                         Norman Vincent Peale