Bir varmış bir yokmuş…’ diye başlar.

Genellikle çocukları uyutmak için söylenen masallar?

Kimi Pamuk Prenses’i anlatır… Kim’i Ferhat ile Şirin’i…

Bizimki de ‘sevgiliye kavuşma’ temalı. Kahramanlarımız Uçak ile alan.

Aralarındaki engel ise bir dağ… ‘Dağ dağ’a kavuşmuş…’ der ya, bir darb-ı mesel?

Dağ’ı tiraş’la kaldırmışlar ortadan, yine de bitmemiş sorun!

Bir varmış, bir yokmuş’ gibi…

Bahse konu yer, Zonguldak Havaalanı

Zonguldak İl’i, Çaycuma İlçe’si, Saltukova beldesi…

Büyüklere masal, filmlere konu olup, rekor kıracak hikâye.

----------          -------------           --------------

Bir varmış, bir yokmuş. Saltukova beldesinde 1948 Yılında Askeri amaçla yapılıp, Hava Trafiği’ne açılmış, sonraları köyün merası olup, inekler otlatılmış bir havaalanı varmış.

Sonra ihtiyaç hasıl olmuş.1 Milyon m2 alanda 1991 yılında yapımına başlanıp, 11 Mart 1999’da Başbakan Ecevit tarafından hizmete açılmış!

DHMİ Genel Müdürlüğü’nce ‘trafik akışı olmadığı’ ve ‘yolcu potansiyeli bulunmadığı’ için, 31 Ocak 2002’de ‘hiç’ yolcu indirmeden kapatılmış!

2007’de 1876 m boy, 30 m eninde pist ile tekrar açılmış?

Ancak, çevresindeki 235 m.yükseklikteki Bostancı dağı yüzünden uçaklar inememiş.

Dağ neyse… Mitat Gülşen’in demesine göre(2009) Uçakların görüş alanı içindeki ağaçlar da sorun edilip, kesilmesi istenmiş

Dağ Tıraş’ı için, Zonguldak Valiliği yardım kampanyası (2008) başlatmış.

10 bin lira toplanmış(?) Önceleri, on bin liralık tıraş yapılmış!..

Sonra takviyelerle, tıraşa devam edilmiş.

Ne kadar para, o kadar tıraş!

1 milyon 500 m3 hafriyat alınmış ve uçakların iniş- kalkışları için tehlike ortadan kaldırılmış.

Dağın tıraş işi bitmiş ama; Bürokrasinin tıraş işi bir türlü bitmemiş.

Ne zaman Havaalanı söz konusu olsa ‘tıraş’ mevzubahis edilir olmuş.

1991’den bu yana;

Saim Çotur, Alpaslan Karacan, Nurettin Turan, Sami Seçkin, İsmet Metin, Yavuz Erkmen, Erdal Ata, Erol Ayyıldız, Ali Kaban…

Tüm Valilerin tıraşlanmış Bostancı dağı ile bir hatırası varmış …

Dağ, tıraş, ağaç derken… Kamuoyu baskısı, Zonguldak- Karabük - Bartın Mülki amir ve STK’ları bir araya getirip, bir şirketle anlaşılıp, seferler başlatılmış.

Bu kez; Anlaşma yapılan firma, protokol’e uymayıp, yaz başında seferleri iptal etmiş.

Sebep: Yolcu yok, para az(mış).

Bu, kış’ın başlayıp, yaz başında keyfi ‘sefer iptali’ yinelenmiş

Aslında, yolcu varmış. Ancak, özel şirketlerin, turistik yörelerde kazandıkları paraları kazandıracak kadar değil(miş).

Geçen Milletvekili seçimi öncesiymiş? Zonguldaklı Politipler ‘Türk Hava Yollarını uçuracağız Karadeniz seferinde’ demiş. Sonra, Anadolu jet’in reklâm aracı günlerce, Gazipaşa ve mahallelerde dolaşmış

Seçim bitmiş… Yine başlamış tıraş!…

Bu konuda Zonguldak’tan bir heyet, Uçak seferlerinin yeniden başlaması için, geçtiğimiz günlerde Zonguldak Valisi Sayın Ali Kaban’ı ziyaret etmiş.

Sayın Vali de, ‘dağın tıraş işi…’ demiş.

---------------          -----------             ----------------

 

SONUÇ: Zonguldak Havaalanı ile ilgili hikâyeleri dinlediğimde, 40 yıldan bu yana başlanıp ta bitmeyen bir dünya hizmet geldi aklıma.

Un olmaz, şeker olmazsa, helva… Para, makine, insan olmazsa, yol yapılmaz.

Sayın Vali Erdal Ata’nın (2009) sözünü hatırladım

-‘THY küçük uçak aldığında, buradan başlatabilecek uçuş

Bu gün THY’nin elinde birçok küçük uçak var. 150 kişilik uçaklar. Zonguldak Havaalanına inebilir. Almanya’dan gelenlerin indiği gibi!

Bu gün, İstanbul ve Zonguldak Havalisinin (Bartın- Karabük) Karadeniz’e gidecek 300 bin civarında yolcusu mevcut.

Edindiğimiz bilgilere göre, İstanbulTrabzon arası her gün 20 sefer düzenleyen THY, Zonguldak’tan aktarmalı yolcu alabilir. Aynı aktarma işini Ankara - Zonguldak - Trabzon şeklinde yapabilir. Aynı aktarma işi, yaz’ın İstanbul Antalya güzergâhında yapılabilir.

THY olmazsa, onun yan kuruluşu Anadolu jet yapabilir.

Yapılan incelemede görülmüştür ki; İstanbul - Trabzon uçuşu esnasında Zonguldak’a inip kalkacak Uçak masrafı 1.000 liradır. Bu masraf bırakın yaz aylarını, kış’ın bile misliyle çıkartılabilir.

Bir tarafta; Asrın projesi Filyos. Bir tarafta; Saltukova’da yarı atıl durumda bekleyen Havaalanı. Bir tarafta; Halk’ın ihtiyacı ve moral kaynağı.

Bir tarafta; THY’nin Dünya liderliğine destek olacak bir basamak Zonguldak.

Bir tarafta; Lüks olmaktan çıkıp, zaruret olan hizmet beklentisi

Sözün Özü;

Bostancı Dağı’nın da, Bürokrat’ın da, Politiplerin de ‘Tıraş’ı bitmeli artık.