Belediye başkanı Dökmeci ve Arslan fuarı gezdi Belediye başkanı Dökmeci ve Arslan fuarı gezdi

Bu tarihler, benim çalışmalarım için tutuğum notlardan alınmıştır. 
“Zonguldak Tarih Kronoloji“ kitap çalışmam, M.Ö 2000 yıllarından başlayan ve günümüze kadar Zonguldak'ta meydana gelen gelişmelerden oluşan olayarın tarihi Kronolojisinden oluşmaktadır. Şu an taslak aşamasındadır. 
Bu çalışmada 1950 ile 1960 yılları arasındaki gelişmelerden bazıları şöyledir.
1950 Yılı
4 Mart 1951...Bir zamanlar Zonguldak Yüksek Maden Mühendisi Mektebi Müdürü olan ve aynı zamanda Mithat Paşa'nın torunu olan Refik Fenmen vefat etti.
CHP Zonguldak il teşkilatında başkan Dr. Reşat Tanyeri’nin yerine eczacı Cemal Türkili seçilmiştir.
Demokrat Parti Zonguldak il teşkilatı 18 Haziran 1946 tarihinde Maksut Çivi başkanlığında Avukat Abdurrahman Boyacıgiller, tüccar Mustafa Tamer ve Mahmud Ulusoy, Dr. Mustafa Hiçsevmez’in üyeliği ile kurulmuştur.
  Millet Partisi’nin Zonguldak il teşkilatı kongresi 11 Kasım 1950 Cumartesi günü  Milletvekili Osman Bölükbaşı, General Sadık Aldoğan, Ahmet Tahtakılıç ve Raif Ogan’ın katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
1950’de Filyos Ateş Tuğla Fabrikası (SÜMERATEŞ) 14.000 ton/yıl kapasiteyle işletmeye açılır.
1950’de, 26 adet prefabrik binayla Kozlu-Kılıç Mahallesi inşa edilir. [Kozlu]
1950 yılında Kozlu Cami, 895 Ulu Cami 
11 Nisan 1950, Zonguldak Limanı'nın temeli atıldı.... 
Osmanlı Zamanında Fransız hastanesi olarak bilinen tarihi bina EKİ Umum Müdürlüğü  tarafından kullanılmaya başlandı.
1950 4.360.598 ton kömür çıkarıldı.
1951 Yılı
Nisan 1951 Çaycuma İstasyonu’ndan karşı tarafa , Filyos nehri üstünden kentte doğru Uzunluğu 225 metre  , genişliği 8.40 m olan Çaycuma Köprüsü açıldı.
8 Ağustos 1951 tarihinde hükumet tarafından Halkevleri kapatıldı.  
11 Ağustos 1951... Halkevleri kapatılıp ve malları Hazine'ye devredildikten sonra Zonguldak'taki Halkevi binası Zonguldak Belediye binası olarak hizmet vermeye başladı... 
14 Ağustos 1951 yılında Reşat Nuri Güntekin, Zonguldak`a gelir ve Çatalağzı Santrali ziyaret eder. 
Kozlu Cami yenilendi.
1951 yılında Çaydamar İnamiye Cami açıldı.
7 Ekim 1951.Zonguldak limanı inşaatında, ilk blok taşı yerine kondu.
Ereğli Halkevi binası Milli Savunma Bakanlığı’na, Bartın’daki Halkevi binası Maliye Bakanlığı’na, Devrek Halkevi’nin Devrek Belediyesi’ne, Kilimli Halkevi binası Özel İdare’ye, Kozlu Halkevi Kozlu Belediyesi’ne kira ile verilmiştir.
1952 Yılı
27 Temmuz 1952... Amasra'nın ilk gazetesi: "Amasra" yayın hayatına başladı
1952 yılında Kayabaşı Cami, Mehmet Çelikel Cami,  yılında Elvanpazarcık Cami899 ibadete açılmıştır 
29 Ağustos 1952... Mehmet Çelikel'in ölümü
ÇATES'te üretilen ve havzanın ihtiyacından arta kalan enerji, 1952’de tamamlanan Çatalağzı -İstanbul enerji taşıma hattıyla İstanbul’a verilmeye başlanmıştır. 
1952   ÇHP  Zonguldak il kadın kurulunu Suphiye Orancı başkanlığında kurmuştur.7 
Demokrat Parti Zonguldak il teşkilatı 1952   yılı kongresi öncesinde il başkanı Mehmet Çivi’nin görevden ayrılması üzerine, Başkanlığa Mustafa Tamer seçilmiştir .
Karabük Demir Çelik Fabrikaları‟nda ikinci yüksek fırın hizmete girdi
Fevkani Köprüsü 1952 yılında Alman MAİG firmasının projesi uygun imar planı kabul edildi.
Maliyeye devredilen Halkevi binasının Zonguldak Belediyesi'ne verilmesi karar verildi.
1953 Yılı
21 Ocak 1953 tarihinde 500 lira,848 Bartın’a 800 lira, Safranbolu’ya 600 lira,849 1956 yılında Bartın’a 200 lira, Eflani’ye 300 battaniye, 300 çamaşır, 80 çadır ve fener, 100 kg fasulye, pirinç, margarin ve peynir, Safranbolu’ya 600 lira, Zonguldak’a 1.550 lira yardım yapmıştır. 
1953 yılında Yenice, Devrek’ten ayrılarak Karabük’e bağlandı. 
1953’te Ulus Ortaokulu açıldı.
5 Ağustos 1953 tarihinde Devrek Halkevi binasının emniyet dairesi olarak kullanılmasına karar vermiştir.
limandaki inşaat faaliyeti 31 Temmuz 1953 tarihinde bitti.
1953 yılında Fevkani Köprüsü  Mimar Asım Kömürcüoğlu tarafından proje hazırlandı. 
20 Nisan 1953 Zonguldak mebusu Av.Abdurahman Boyacıgiller hakında , Zonguldak Barosunda Hakim Memduh Balemir’e baskı kurarak evrakta sahtecilik suçlaması ile soruşturma açıldı.
1953 yılında Amele Birliği hastanenin yakınındaki üç katlı bina satın alınarak 40 yataklı müstakil bir pavyon ilave edilmiştir. Yatak sayısı 254’e ulaşmıştır.
1954 Yılı
17 Mayıs 1954 Zonguldak mebusu Av.Abdurahman Boyacıgiller hakkına vekilliğinin düşürülmesi için fezleke hazırlandı. Av.Abdurahman Boyacıgiller’in  Hakim Memduh Balemir’e baskı kurarak evrakta sahtecilik suçlaması vardı.
1954’de, Zonguldak Limanının yapımı tamamlanır. Haziran 1949’da, Zonguldak Limanlının genişletilmesi, demiryolu bağlantılarının tamamlanması ve kömür yükleme tesislerinin inşası çalışmalarına başlanmış, Hollanda Kraliyet Liman İnşaat Şirketi tarafından yürütülen bu çalışmalar Ağustos 1953’de tamamlanmıştır. Aynı tarihte, kendi imkanlarımızla Zonguldak limanına Kömür, Direk ve Kargo olmak üzere 3 yeni rıhtım inşasına başlanmış ve bu çalışmalar 1954 yılı sonunda tamamlanarak Zonguldak Limanı bugünkü halini almıştır.
EKİ Amerika'dan  White'ler kamyonlar satın aldı...Bu kamyonlarla 1990'lara kadar şirkette yolcu taşımacılığı yapıldı, 
10 Haziran 1954  Üzülmez bölgesindeki Çaydamar bölümünün Çatakdere mevkinde  öğle üzeri  grizu patlaması meydana gelmiş ve 4 kişi ölmüş ve 13 kişi de yaralanmıştır.
Sebebi ;
Patlama ocağın 50 inci katında büyük damarda kömüre lağım atılmasından ötürü meydana geldiği ortaya çıkmıştır.
Yaraların derhal sarılacağı ve tazminatların ailelerine verileceği duyuruldu.
Zonguldak Gazipaşa , Liman Caddesi Acılık ve Soüuksuyu birbirine bağlayacak köprü yapımı başlandı. 
20 Haziran 1954 Kozlu'da İncirharmanı istihsal bölgesine bağlı Hacı petrol damarı ayağında grizu patlaması yüzünden 9 kişinin ölümü ve ikisi ağır olmak üzere 34 kişinin yaralanmıştı
Sebebi ;
Sefer Güler adında bir kazmacının elindeki fenerin yanmamasına sinirlenerek kazma ile feneri parçalamasıyla husule gelen kıvılcımdan ileri gelmiş ve grizunun iştialine sebebiyet vermiştir.
Müessif hadisesinin, işçinin grizu muayenesi yapmadan lağımı patlatmasından ileri geldiği tahmin edilmektedir.
Yaraların derhal sarılacağı ve tazminatların ailelerine verileceği duyuruldu.
Zonguldak Maden Teknik Okulu 1954 yılı eğitim-öğretim dönemi sonunda öğrenciler staj yapmak üzere 745 Almanya maden ocaklarına gönderilmiştir. Almanya’ya, okulunu başarıyla bitiren 16 öğrenci gitmiş ve buradan yurda uzman unvanı ile dönmüştür.7 
Kozlu-İhsaniye, Üzülmez- Rat, Karadon ve Armutçuk- Kandilli’de inşa edilen 1020 adet işçi konutunun (işçi sitelerinin) yapımı 1954’de başlanmıştır.
1955 Yılı
25 Ocak 1955 saat 22:00 sıralarında Zonguldak kömür ocaklarında grizu patlaması sonucu 55
 madenci göçük altında kalarak can verdi.Patlama EKİ Karadon Müessesesi, Gelik Bölümünde 4.Kat Sulu ayak da meydana geldi. 
Sebebi.
Vardiya değişimi sırasında meydana gelen patlamada , göçme yaşanması
Yaraların derhal sarılacağı ve tazminatların ailelerine verileceği duyuruldu.
 1955 Yılında Zonguldak Gazetesinde , daha önce 1946 yılında Yedigün Neşriyatı Gazetesinde yayınlanan Ramiz Gökçe'nin “Tombul Teyze ” Çizgi Romanı yayınlanmaya başladı.
1955 yılında Amasra kampı öğrencilerin maddi ve manevi sahada gelişmelerini sağlamak, vereme yakalanma
olasılığı yüksek görülen zayıf bünyeli öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunmak
gibi toplum yararına faaliyetlerine devam etmiştir.
1955  Maden İşçileri Yapı Kooperatifi Evleri İnşaatı. Sendika Sitesi kuruldu.
2 Temmuz 1955... Irak Kralı Faysal'ın Zonguldak ziyareti...Cumhurbaşkanı Celal Bayar ile beraber iki günlük gezisinde, önce Karabük Demir Çelik Fabrikası, daha sonra Zonguldak ziyaretini gerçekleştirdi...
Faysal Irak'a geri döndükten 3 yıl sonra darbe sonucu ailesi ile birlikte katledildi..
2 Temmuz  1955 tarihinde, Adnan Menderes  Karabük Demir Çelik fabrikasını ziyaret etti. Karabük'den Çatalağzı'na uğradı. Termik santralini ziyaret etti. Çalışanlarla konuştu. Buradan yine trenle  Zonguldak’a geldi. Saat 15.25’de Zonguldak tren garında, Adnan Menderes yoğun bir kalabalık tarafından  karşılandı.
1-3 Ağustos 1955 Zonguldak sel felaketinde toplam 9 kişi hayatını kaybetti. Metrekareye 431 kilogram yağış düştü .
3 Ağustos 1955’te aralıksız 34 saat süren yağışların sele dönüşmesi sonucu ilk önce Soğuksu semtindeki evler, daha sonra Cumhuriyet Caddesi, Gazi Paşa Caddesi ve Bağlık Caddeleri sular altında kalmıştır. 2 gün devam eden yağmurlar sonucunda Kozlu’da mevcut köprüler yıkılmış ve Zonguldak merkezde 2 kişi daha hayatını kaybetmiştir .
12 Ağustos 1955 tarihinde  Kasım Gülek Zonguldak’ta “Milli münafık, yalancı pehlivan, yuh sana” diyen Abdullah
Akın 2 ay hapis, 250 lira para cezası ve 1.000 lira tazminata mahkûm edilmiştir.
29 Ağustos 1955 günü Zonguldak Valiliğe  Ekmel Çetinel atanmıştır. halen ikamet olarak kullanılan Fener Mahallesi’ndeki Vali Konağı hizmete girmiştir .Vali Ekmel Çetinel tarafından yaptırılmıştır.
25 Kasım 1955.  Dönemin ünlü mimarı, Asım Kömürcüoğlu tarafından tasarlanan ve Alman MAİG firması tarafından yapımı üstlenen köprü tamamlandı. Köprünün ismi konusunda çeşitli öneriler getirildi. En sonunda Fevkani ismi kararlaştırıldı. Bu isimi kabul etmeyenlerden CHP'liler köprüye İnönü Köprüsü derken,  Demokrat Partililer Menderes Köprüsü demiştir.
1956 Yılı
24 Ocak 1956 yılında Hürriyet Partisi Zonguldak il teşkilatı, eski Vali ve Çanakkale Milletvekili Safaaeddin Karanakçı ile Dr. İbrahim Öktem’in gayretleri sayesinde kurulmuştur.
29 Şubat 1956 tarihinde 2 x 250 t/h kapasiteli Çatalağzı Lavuarı devreye girdi.
13 Mart 1956.  Çatalağzı- Işıkveren'in ilk gazetesi: "Işıkveren", gazetesi yayınlandı.
 1956 Çatalağzı Termik Santralde 2. ünite hizmete girdi. 
1956’da Çatalağzı Lavuarı (500 ton/saat), 1957’de Zonguldak Lavuarı (750 ton/saat),
1956’da, “Dar Hat” olarak inşa edilen Zonguldak-Kozlu, Zonguldak-Asma, Zonguldak-Çaydamar, Zonguldak-Çatalağzı ve Ereğli-Armutçuk demiryolları genişletilerek, TCDD ölçülerine uyumlu hale getirildi.
1957 Yılı
Ereğli Kömür İşletmesi (EKİTAŞ-EKİ)  dönemi bitti.
Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu dönemi başladı.
31 Mayıs 1957’de Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu (TKİ) kurulur. Kurumun bankacılık ve kredi işlemleri Etibank’a devredilir.
2 Eylül 1957’de Ereğli Kömürleri İşletmesi (EKİ) Müessesesi ve Armutçuk Kömürleri İşletmesi (AKİ) Müessesesi TKİ’ye bağlanır.
1957 yılında Karaelmas ilkokulu açıldı
1957 Zonguldak Lavuarı devreye girdi.
6 Ağustos 1957 tarihli Başvekil Adnan Menderes adına A Tipi Misafirhanede düzendi. 
7 Ağustos 1957 günü. Başbakan Adnan Menderes Zonguldak liman tesisleri ve Fevkani Köprüsü'nün açılışını yaptı.
6 Ağustos 1957, saat 10.00 da Akdeniz vapuruyla İstanbul’dan hareket eden Başbakan Adnan Menderes saat 18.00 de Zonguldak’a vardı. Adnan Menderes ile birlikte  Adalet Bakanı Hüseyin Avni Göktürk, Devlet Bakanı Fatih Rüştü Zorlu, Maliye Bakanı Hasan Polatkan, İçişleri Bakanı Dr. Namık Gedik, Sanayi Bakanı Samed Ağaoğlu Zonguldak’a geldi.
Başbakan Adnan Menderes’in 6 Ağustos 1957 Salı günü kente geldi, 7 Ağustos Çarşamba günü Filyos Ateş Tuğla Fabrikası’nın açılışını yaptıktan sonra Karabük’e giderek Demir-Çelik Fabrikası’nın tesislerini inceleyeceği açıklanmıştır .
EKİ;
Kozlu Bölge Müdürlüğü’ne bağlı İhsaniye ve İncirharmanı Bölümleri
Üzülmez Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Çaydamar, Asma ve Dilaver Bölümleri
Karadon Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Gelik, Kilimli ve Karadon Bölümleri
Amasra Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Amasra Bölümü
olmak üzere 4 bölge müdürlüğü ve 9 bölümünden oluşmaktaydı.
AKİ;
Kandilli Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Kandilli Bölümü
Alacaağzı Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Alacaağzı Bölümü
olmak üzere 2 bölge müdürlüğü ve 2 bölümünden oluşmaktaydı.
 7.5.1957^6 3 x 25Û t/h kapasiteli Zonguldak Lavuarı devreye girdi
1957.  Zonguldak Limanı açıldı. 
1957... Çaycuma'ya elektrik gelmesi kutlandı.
1958  Yılı
1958 yılında Kilimli Ortaokulu , Kandilli Ortaokulu, Zonguldak Koleji açıldı.
9 Haziran 1958 tarihinde 6 bölüm ve 36 maddeden oluşan, Zonguldak Liman Nizamnamesi yürürlüğe konulmuştur 
Temmuz 1958 . Zonguldak’ta  Kıbrıs mitingi düzenlendi. Mitinge Kıbrıs Türklerinin lideri Dr. Fazıl Küçük, TMTF eski Başkanı Ethem Özdemir ile aynı federasyonun Kıbrıs kolu başkanı Ferit Ünal Kahramanoğlu katılmıştır.  Zonguldak Cumhuriyet meydanında düzenlenen mitingde Kıbrıs Türktür Partisi Başkanı Dr. Fazıl Küçük konuşma yapmıştır.
Kambur köprü ( Dökerel Köprüsü)  açıldı.
1958 yılında Bartın’a 1.708 lira, Çaycuma’ya 700 lira, Devrek’e 700 lira, Kdz. Ereğli’ye 2.700 lira, Eflani’ye 200 lira, Safranbolu’ya 200 lira ve Zonguldak’a 100 lira  yardım gönderilmiştir .
1958 yılında 1 x 200 t/h kapasiteli Armutçuk Lavuarı, devreye girdi
1958 yılında Tefen ve Eğerci nahiye oldu. 
1958 yılında Kozlu’da Uzun Mehmet İlkokulu açılmıştır.
1959 Yılı.
Şubat 1959  Zonguldak’a kuru yük için gelen “İNAL” gemisi Fırtınalı bir günde ,kömür almak için geldiği Zonguldak limanına giriş yaparken akıntıyla sürüklenmiş ve güney mendireğinin olduğu (Şimdiki Uzun Mehmet Cami Karakum mevkii) alana çarparak 19 derecelik bir açıyla karaya oturmuştur. 
4 Ağustos 1959 tarihinde Devlet Hava Yolları Zonguldak-Ankara ve İstanbul hattını açmıştır. Ayrıca İstanbul-Zonguldak-Ankara ve Ankara-Zonguldak-İstanbul arasında uçuş seferleri başlamıştır.
1959`da İsmet İnönü son kez Zonguldak’a geldi. Ereğli`de Demir-çelik fabrikası kurulacağı için, burada incelemeler yaptı.