Çaycuma

Çektirme Kafe’ye çocuklardan sanatsal dokunuş

Çaycuma Belediyesi’nin cumartesi günü hizmete açmaya hazırlandığı Çektirme Kafe’nin çevresi, çocukların fırça darbeleriyle adeta açık hava sergisine dönüştü.

Abone Ol

Çaycuma Belediyesi tarafından ilçeye kazandırılan ve açılış için geri sayımı başlayan Çektirme Kafe’de hummalı çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Belediye ekipleri çevre düzenlemesi ve iç tefrişat süreçlerini titizlikle yürütürken, projenin çevre duvarlarına çocuklardan renkli ve estetik bir katkı geldi.

Adeta Bir Kent İmecesine Dönüştü

Ressam Figen Ramazanoğulları önderliğinde bir araya gelen yaşları 8 ile 11 arasında değişen 13 yetenekli öğrenci, kafenin etrafındaki koruma duvarını tuval olarak kullandı. Üç gün süren yoğun ve eğlenceli çalışmanın ardından ortaya çıkan resimler, Çaycuma’nın köklü geçmişini ve modern enerjisini simgeleyen özel figürlerle donatıldı. Duvarlardaki sanatsal dokunuşlar, çektirmenin hafızalarda yer eden o canlı ve allı pullu renklerini yeniden canlandırdı.

Çizgilerdeki Derin Anlam: Çaycuma'nın Kimliği Duvarlarda

Çalışmanın detaylarını ve kurgusunu paylaşan Ressam Figen Ramazanoğulları, çocukları için bu projenin eşsiz bir deneyim olduğunu belirterek çizdikleri sembollerin anlamlarını şu şekilde özetledi:

  • Dalga Hareketleri: Kabına sığmaz bir kent haline gelen modern Çaycuma’nın yüksek enerjisini ve mekânın su ile olan güçlü ilişkisini kuruyor.

  • Balık Figürleri: Bölgenin can damarı olan Filyos Çayı’nın bereketini, ilçeye sunduğu bolluğu ve zenginliği temsil ediyor.

  • Denizkızı Odağı: Çaycuma’nın mitolojik zamanlarıyla bağ kurarak ilçenin köklü ve derin tarihine atıfta bulunuyor.

  • Botuyla Gelen Sporcu: Bir spor kenti olma yolunda ilerleyen Çaycuma’nın bu kimliğini vurgularken, izleyicide hasret, sevda ve kavuşma gibi insani duyguları uyandırıyor.

"Başkan Kantarcı’ya Teşekkür Ediyoruz"

Çalışmayı çocuklarla birlikte büyük bir keyifle tamamladıklarını ifade eden Ramazanoğulları, sanata ve sanatçıya her zaman destek veren yerel yönetime teşekkür ederek, "Bizlere hem bu güzel fırsatı sunduğu hem de Çaycuma’mıza değer katan böylesine estetik bir tesisi kazandırdığı için Belediye Başkanımız Bülent Kantarcı’ya çok teşekkür ediyorum." dedi.

Belediye ekiplerinin son dokunuşları yaptığı Çektirme Kafe, bu cumartesi günü gerçekleştirilecek resmi törenle kapılarını Çaycumalılara açacak.