İl başkanı Devrim Dural, açıklamasında, “Tasarrufa ,devlet önce  kendisinden başlamalıdır. Bütçeden beş kuruş çıkmayacak” denilen Yap-İşlet-Devret modeli hazineyi tehdit etmeye devam ediyor. Geçiş garantili ödemelerin 2024 yılındaki faturası 163 milyar lira olacak.
Garantili köprü, otoyol, tünel, havalimanı, yüksek hızlı tren garı ve şehir hastaneleri devlet bütçesi içinde adeta bir kara delik haline geldi ve hazineyi kemirmeye devam ediyor. Döviz üzerinden araç, yolcu ve hasta garantisi verilen projelerin yükü, kur farkı nedeniyle de her geçen gün artıyor. Örnek vermek gerekirse Osmangazi Köprüsü için 2024 yılı sonunda yaklaşık 500 milyon dolar ödenecek. Firma 2035 yılına kadar maliyetinin 11 katı kâr sağlayacak. Köprüde bugüne kadar 116 milyon araç garantisi verildi, ancak 76 milyon araç geçti. Çanakkale Köprüsü için bugüne kadar  2 yılda 32 milyon 850 bin araç için Hazine garantisi verildi ancak 5 milyon 600 bin araç geçti. Bu yıl da veriler aynı şekilde devam ederse işletmeci firmaya 300 milyon Euro ödeyecek.
En büyük kara delik ise Afyonkarahisar, Uşak ve Kütahya bölgesinde bulunan Zafer Havalimanı oldu.
50 milyon Euro’ya yapılan havalimanına 12 yılda tutmayan hedef nedeniyle 64 milyon Euro önendi ve 2044’e kadar işletmeci olan şirket 14 milyon Euro kâra geçti. Sapma sürerse 2044 yılına kadar ödenecek tutar 208 milyon Euro olacak. Yani maliyetinin  4 katı para halkın cebinden işletmeci şirkete aktarılacak. Bütün bunlar kamu zararı, kaynak israfı değil de nedir?? Tasarrufa önce garantili projelerden başlanılıp döviz üzerinden yapılan sözleşmeleri feshedilip Türk Lirası’na çevrilmelidir. Uçuk kaçık, verimli olmayan, kara delik projelerden vazgeçilip halkın yararına ve halkın refah seviyesini arttıracak sosyal hizmet anlayışını tesis etme zamanı çoktan gelmiştir. Cumhuriyet Halk Partisi’nin iktidarının ayak sesleri güçlü bir biçimde gelmeye başlamıştır, güzel günler göreceğiz” dedi.

Dünya dışı varlıklar Zonguldak semasında! Dünya dışı varlıklar Zonguldak semasında!

HABER MERKEZİ

Editör: Bilge ÖZKUL