Sahur ve iftarda yediklerinize dikkat edin diyen Güneş,”Gün boyu tok tutacak protein içeren besinleri tercih edin.
Sahurda tuzlu & baharatlı yemekler yemeyin! En az 1-1.5 lt su için!

Iftarı Zamana Yayın

Gün boyunca düşen kan şekerinizi hurma ve çorba ile başlayarak dengeleyin.
Hızlı yemekten kaçınmak için, en az 10 kez çiğnemeyi deneyin.
Sofradan salatayı eksik etmeyin!

Su Çok Önemli Atlamayın

Sahurda 1-1.5 lt, iftarda 1-1.5 lt, yatana kadar 0.5-1 lt olmak üzere toplam 2-3 lt su için!
Çay, kahve ve kolalı içeceklerin su eş değeri olmadığını bilin!

Ormanda gezerken kayboldu! Ormanda gezerken kayboldu!

Porsiyon Kontrolüne Dikkat Edin

Yiyeceklerinizi önce küçük porsiyonlarda alın!
Yetmezse tekrar alabilirsiniz.
Özellikle sindirimi zor etleri ve bol kalorili tatlıları abartmayın!

Sahurda Gaz Yapan Gıdalara Dikkat!

 Kurufasulye, nohut, yeşil mercimek, barbunya, börülce gibi baklagilleri ve karnabar, lahana gibi sebzeleri sahurda tüketmeyin!
Laktoz hassasiyetiniz varsa laktozsuz seçenekleri tercih edin.

Hafif Tatlıları Tercih Edin

Sütlü tatlıları veya meyveleri tercih edin.
Yemekten hemen sonra yemeyin.
Arada 1-1.5 saat vakit bırakın!

Ilaçları Öğünlere Göre Planlayın

İlaç kullandığınız halde, oruç tutup tutamayacağınıza doktorunuzla karar verdikten sonra, kişisel beslenme planınızı diyetisyeniniz ile oluşturun. İlaçlarınızı ihmal etmeyecek şekilde, iftar ile sahur saatlerine göre düzenleyin.

Besin Desteklerinizi İhmal Etmeyin

Olası peklik durumuna karşı probiyotik, azalan balık tüketimine karşın omega-3, bağışıklığı desteklemek için propolis desteklerini, kullanım zamanı ve dozlarını sağlık ekibiniz ile kararlaştırın!

Spor Yapın ama Abartmayın

Oruçluyken su içemeyeceğiniz için veya iftardan hemen sonra tok olacağınız için aşırı spor yapmaktan kaçının!
Hafif yürüyüşler, nefes egzersizi, meditasyon & yoga gibi sakinleştiren egzersizlerden faydalanabilirsiniz.

Haber: Aytaç Öztürk