Konuyla ilgili açıklama yapan TÜKONFED Başkanvekili İbrahim Güllü, firmaların açık bilgilendirme yapmadan puanları sıfırlamasının hukuka aykırı olduğunu vurguladı.
Market, akaryakıt, giyim ve ulaşım gibi birçok sektörde tüketicilere ödül ve indirim imkânı sağlayan sadakat kartlarındaki para puanlar, genellikle yıl sonunda firmalarca siliniyor. Ancak uzmanlara göre, bu uygulama Borçlar Kanunu'na aykırı.
Güllü açıklamasında şunları söyledi:
“Kampanya başında puanların hangi tarihte silineceği net şekilde belirtilmedikçe, firmaların tek taraflı olarak puanları iptal etme hakkı yoktur. Borçlar Kanunu'na göre alacak hakkı 10 yıl geçerlidir.”
Tüketicilere çağrıda bulunan Güllü, olası mağduriyet yaşamamaları için yıl sonunu beklemeden kartlarında biriken puanları kullanmalarını önerdi. Tüketici hakları savunucuları ise firmaların bu konuda şeffaf bilgilendirme yapması gerektiğinin altını çizdi.




