22 yıl kadar önce yarı yerli çok sıradan bir otomobilim vardı. Farları çalışmaz oldu. Bolu sanayi sitesinde rastgele bir oto elektrikçiye gittim. Genç bir eleman farların kablosunu söktü. Telin ucunu diline değdirdiğini fark ettim. “Ne yapıyorsun?” dedim. “Elektrik gelip gelmediğini kontrol ediyorum” cevabını verdi. Elemana “Tamir yaptırmaktan vaz geçtim. Bırak” deyip oradan uzaklaştım. Koskoca işyerinde 2-3 dolarlık değeri olan bir AVOmetre yoktu. Hala bu kafada devam eden, kara düzen tamirciler az da olsa var.
 
1998 yılında otomotiv bölümü öğrencileri için 460 sayfalık, oto elektrik-elektronik içerikli kitap hazırladım. Eseri basmadan evvel Mehmet Tarhan Bey’e götürdüm. Tüm sayfaları tek tek kontrol etti. Şekillere baktı. 100 kadar hatayı buldu. Bu hizmeti sayesinde kitap daha nitelikli hale geldi. 20 yıldır her sene basılan kaynak hakkında hiç eleştiri almadım.
 
2008 yılında aracımın sol ön kapısının camını hareket ettiren motor arızalandı. Cam aşağı düştü. Çok tanınan markanın yetkili servisine gittim. Yenisi 800 TL dediler. O zaman dolar 1,2 TL idi. Yaklaşık olarak 650 dolarlık bir bedel karşıma çıktı. “Biraz düşüneyim” dedim. Lefkoşa Sanayi sitesinde bir oto elektrikçiye gittim. Durumu anlattım. Usta tamiri 5-10 dakikada yapıverdi. 10 TL talep etti. Tesadüfe bakın ki bu kişi Bolulu çıktı. Babası Kıbrıs Barış Harekatında yer almış. Daha sonra Ada’ya yerleşmiş.
 
2010 yılında araç ile yolda giderken debriyaj pedalından “küt” şeklinde bir ses geldi. Araç durdu. Debriyaj teli koptu diyerek usta çağırdım. İki eleman geldi. Arızayı düzelttiler. Ama araç bir türlü çalışmadı. Her yeri açıp baktılar. Yine düzelme olmadı. Onlar gitti. Başka bir usta çağırdım. O da yapamadı. Çaresiz kalınca Bolu’da dükkanı olan oto elektrik ustası Sayın Mehmet Tarhan’ı aradım. “Debriyaj pedalı sertçe gövdeye basınç yapınca çarpışma sensörü devreye girmiş olabilir. Direksiyon sisteminin dip kısmında bir düğme var. Ona bas. Araç çalışır” dedi. Dediğini yaptım. Sorun ortadan kalktı.
 
Sizlere tanıtmak istediğim kişi Mehmet Tarhan Bey yaklaşık 40 yıldır otomotiv sektöründe çalışır. Yılın 365 günü işinin başındadır. Bir gün izin yaptığını görmedim. Batı Karadeniz Bölgesinin tüm il ve ilçelerinde iş makinelerinin (forklift) bakım, onarım, yenileme, kiralama, satış işlerini yapar. Tek kişilik ordu gibidir. 5 kişinin yapacağı işi tek başına yapar. 5-6 bin parçadan oluşan bir otomobili önüne koyun. Tüm parçaları söker. Hiç kağıt kalem kullanmadan yeniden toplar.
 
Fakirlikten ötürü yeterince okula gidemeyen Mehmet Tarhan gibi çok zeki insanlarımız tanınmalıdır...