Eğitimin yüz yüze ve uzaktan devam ettiği bu günlerde çocuklarımıza verimli ders çalışma planlaması yapmalıyız. Ayrıca çocuklarımıza ders çalışma alışkanlığı da kazandırmalıyız. Nasıl? Ne zaman? Ne için ders çalışmalı? gibi soruları da dikkate almalıyız. Onun için çocukların ders çalışırken derse konsantre olması ve etrafında onun dikkatini dağıtacak ortamın olmaması gereklidir. Derse teşvik edici bir ders çalışma masası, odası , dikkat dağıtıcı olmayan ortam çalışmayı verimli hale getirecektir.

    Planlı ders çalışma sık tekrarlarla mümkündür. Plansız 4-5 saatlik çalışmanın yerine, 1 saatlik planlı ve programlı ders çalışmaları daha verimli olur. Bu arada bize düşen görevlerden biri de çocukları odalarına kapatıp,kendimiz televizyon veya internetle vakit geçirmemeliyiz. Onlara örnek olmalıyız. Çocukların ders çalışma zamanlarını seçmelerine fırsat vermeliyiz. Çünkü bizim istediğimiz zamanı değil kendilerinin istediği zamanı seçmek isterler. Bunun için motivasyonlarının yerinde olduğu zaman çalışmaları daha güzel olacaktır. Diğer önemli bir husus da çocuklarımızı başarılı olduklarında takdir etmeli hep onların başarısızlıklarının dikkate değer görmemeliyiz. Başarılarını değerli görelim, gözden kaçırmayalım. Yoksa onlar dikkatimizi başarısızlıkla çekmeye çalışacaklardır.

    Gereken önem , plan, düzen oluşturulursa eğitim en çok verim alınan noktaya gelecektir. Unutmayalım ki eğitim tek kişi ile değildir. Çocuğumuzun eğitimi için bizim de çabamız, ilgimiz gerekmektedir.

Mehmet Hatip Denek