Karaismailoğlu, bu yeni yatırımın tamamen uçağı tarihe gömecek önemli bir adım olduğunu belirterek, ülkeye 350 kilometrelik konforu yaşatacaklarını ifade etti. Ankara-İstanbul seyahatlerinde hızlı ve konforlu bir taşımacılık sağlayacak olan bu projenin Türkiye'nin ulaşım sektöründe büyük bir dönüm noktası olması bekleniyor.

Mevcut altyapı çalışmalarından bahsedildi

10. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Fuarın son gününde konuşmacı olarak yer alan TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı ve AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu, eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanı olması nedeniyle ulaştırma ve altyapı projelerinden bahsetti. Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin 80 dakikaya düşeceğini söyledi.

Prestij dolu bir proje

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin önemli projelerinden biri olan Ankara-İstanbul hızlı tren hattının tamamlandığını ve seyahat süresini 80 dakikaya düşüreceğini açıkladı. Karaismailoğlu, bu projenin Türkiye için prestijli ve dünyanın en büyük teknolojik işlerinden biri olduğunu belirtti. Projenin benzerliğini, Japonya’daki Şinkansen hızlı tren hattına çeken Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul hattının 350 kilometrelik konforu ülkemize getireceğini ifade etti.

Karaismailoğlu, ayrıca Türkiye’nin halihazırda 2,251 kilometrelik bir hızlı tren hattına sahip olduğunu ve devam eden 3,795 kilometrelik bir hızlı tren ve raylı sistem yatırımının bulunduğunu söyledi. Bu yatırımlar tamamlandığında Türkiye’nin dünyanın 8. Hızlı tren işletmeciliği yapan ülkesi olacağını belirtti.

Ölümden dönmüştü, gezilere devam etti Ölümden dönmüştü, gezilere devam etti

Konuşmasında İstanbul’da yapılan projelere de değinen Karaismailoğlu, Ulaştırma Bakanlığı olarak son 4 yılda İstanbul’da büyük çalışmalar yaptıklarını ve metro hatlarına ek olarak yaşam alanları ve ferah ortamlar oluşturduklarını söyleyerek, önümüzdeki süreçte İstanbul için çok önemli olan Büyük İstanbul Tüneli projesinden bahsetti. Projenin İstanbul Boğazı’nı yerin altından geçirerek iki kıtayı birleştireceğini ve Marmaray’a alternatif bir seyahat seçeneği olacağını belirtti.