MUSTAFA ÖZDEMİR (ÖZEL HABER)

Zonguldak’ta 1 Nisan  2018 tarihinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı olarak kurulan ve yaklaşık 400 kişinin çalıştığı Alo 170 vatandaş iletişim merkezinde benzerine az rastlanır bir emek gaspı yapılmak isteniyor. İhaleyi kaybeden şirket, çalışanlarının tazminat ve sosyal haklarının üzerine yatmaya çalışıyor.

EFOR İHALEYİ KAYBETTİ

Dört yıl önce Zonguldak Ali 170 iletişim merkezinin ihalesini kazanan Efor Etkileşim Sistemleri isimli firma 
geçtiğimiz aylarda yeniden yapılan ihaleyi kaybetti. Son ihaleyi PUSULA Call Center isimli farklı bir firma kazandı. İçişleri Bakanlığı destekli Efor Etkileşim Sistemleri Şirketinin tüm itirazları ve araya giren hatırlı kişilerine rağmen ihale Pusula lehine onaylandı. Bunun üzerine 4 yıldır 400 personeliyle, telefonla çağrı merkezini arayan vatandaşların Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı mevzuatıyla ilgili  sorularını yanıtlayan Efor şirketi, çalışanlarına tazminat ödememek için mobing uygulamaya başladı.  

TERECİYE TERE SATMAK BU DENİR...

Geçtiğimiz günlerde Türkiye genelindeki call center(çağrı merkezi)  çalışanlarını ziyaret eden şirket üst düzey yöneticileri, "Bu şirket 2 ay sonra bize devir olacak. Bir ay sonra bu işi tekrar biz alacağız" diyerek çalışanlarından tazminat ve sosyal  haklarını istememesi ve mahkeme yoluna gitmemesi için baskı yaptı. Bugüne kadar binlerce telefon görüşmesi yaparak Türkiye'nin dört bir tarafından arayan vatandaşlara ilgili yasalar çerçevesinde  hak ve hukukunu anlatan çağrı merkezi personeline kişi başı yaklaşık 44 bin lira tazminat ödemek için kandırmaya çalışan Efor Etkileşim Sistemleri Şirketiyle ilgili Zonguldak Valiliği  ve bakanlık yetkililerinin ne gibi bir yaptırım uygulayacağı merak ediliyor.