Kastamonu İl Emniyet Müdürlüğü, sanal dünyada kamu düzenini bozmaya yönelik paylaşımlara karşı mücadelesini kararlılıkla sürdürüyor. Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından internet ortamında gerçekleştirilen sanal devriye faaliyetleri kapsamında önemli bir başarıya imza atıldı.

Edinilen bilgilere göre; siber polisleri, çeşitli küresel sosyal medya platformları üzerinde toplumsal ahlakı zedeleyen ve müstehcen içerikler yayan kullanıcıları mercek altına aldı. Yapılan titiz teknik takip ve incelemeler neticesinde, suç unsuru barındıran paylaşımlarda bulunan 32 ayrı sosyal medya hesabı tek tek tespit edildi.

Vatandaşların Mağduriyeti Engellendi

Emniyet müdürlüğünden yapılan değerlendirmede; dijital ortamda yaşanabilecek vatandaş mağduriyetlerinin önüne geçilmesi, yasa dışı içeriklerin internet ortamında daha fazla yayılmasının engellenmesi ve kamu düzeninin muhafaza edilmesi amacıyla vakit kaybetmeden adli süreç başlatıldı.

Karısını boğup intihar süsü verdi!
Karısını boğup intihar süsü verdi!
İçeriği Görüntüle

Mahkeme Kararıyla Kapatıldı

Siber polisin hazırladığı rapor doğrultusunda talepte bulunulan Kastamonu Sulh Ceza Hakimliği, sunulan delilleri inceleyerek söz konusu 32 sosyal medya hesabı hakkında erişimin engellenmesi yönünde resmi karar verdi.

Kararın ardından, ilgili internet sağlayıcıları ve platformlar üzerinden hesaplara Türkiye sınırları içinden erişim kapatılırken, siber suçlarla mücadele ekiplerinin internet ortamındaki suç odaklarına yönelik yürüttüğü denetim ve soruşturma işlemlerinin çok yönlü olarak devam ettiği bildirildi.

Muhabir: HABER MERKEZİ