Bundan önceki yazılarımı okuyanlar bilir, müzik ve resim dersleri eğitimi ile ilgili düşüncelerimi açıklarken duyguları, insanın ruhunu eğitmenin yol ve yöntemlerini anlatmaya çalıştım. Anlaşılacağı üzere amacımız ruh sağlığını korumaktı. Bu yazımızda ise bedeni eğitmek ve sağlığını korumanın çabasında olacağız.

İnsanoğlunun fiziksel aktivite(kovalamak, kaçmak, yakaladığı ya da yakalandığında boğuşmak, kavga etmek, tırmanmak, sıçramak taş atmak v.b) geçmişinin milyonlarca yıl geriye gittiğini biliyoruz.

Hiç kuşku yok ki; Beden eğitimi, insan performansının seçilmiş fiziksel aktiviteler aracılığı ile geliştirilmesini amaçlayan bir eğitim sürecidir. Bu sürecin sonunda birey yarışmacı sporcu olarak başarının doruğuna çıkar ve rekorlar kırar. Ancak tek amaç bu olamaz. Bundan daha önemlisi vücut sağlığını yaşamı boyunca korumaktır.

Bundan dolayı M.E.B okullarda dersin amaçlarını;

1.  Öğrencilerin bireysel gelişim süreçleri göz önünde bulundurularak bedensel, zihinsel ve duygusal alanlarda sağlıklı şekilde gelişimlerini desteklemek.

2. Öğrencilerin gelişim düzeyine ve kendi bireyselliğine uygun olarak, ahlaki bütünlük ve öz farkındalık çerçevesinde, öz güven ve öz disipline sahip, gündelik hayatta ihtiyaç duyacağı temel düzeyde sözel, sayısal ve bilimsel akıl yürütme ile sosyal becerileri ve estetik duyarlılığı kazanmış, bunları etkin bir şekilde kullanarak sağlıklı hayat yönelimli bireyler olmalarını sağlamak.

3. Öğrencilerin, ilkokulda kazandıkları yetkinlikleri geliştirmek suretiyle millî ve manevi değerleri benimsemiş, haklarını kullanan ve sorumluluklarını yerine getiren, “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi”nde ve ayrıca disiplinlere özgü alanlarda ifadesini bulan temel düzey beceri ve yetkinlikleri kazanmış bireyler olmalarını sağlamak.

4. Öğrencilerin, ilkokulda ve ortaokulda kazandıkları yetkinlikleri geliştirmek suretiyle, millî ve manevi değerleri benimseyip hayat tarzına dönüştürmüş, üretken ve aktif vatandaşlar olarak yurdumuzun iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunan, “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde ve ayrıca disiplinlere özgü alanlarda ifadesini bulan temel düzey beceri ve yetkinlikleri kazanmış, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir mesleğe, yükseköğretime ve hayata hazır bireyler olmalarını sağlamak. olarak belirlemiş.

Bana göre;  “Spor sağlıktır” basit mantığından yola çıkarsak yapılacak en önemli iş;

Hareket etmenin keyif alınması gereken bir etkinlik olduğunun farkına varılması, vardırılması, dolayısıyla bu bilinci oluşturmak amacı ile de kişiyi sağlıklı ve aktif yaşam becerileriyle donatmak üzere eğitmek olmalıdır.

Beden eğitimi öğretmeni eğitim süresi boyunca sportif branşlarda başarılı olabilecek yetenekli öğrencileri bulup ülke ve dünya sporuna kazandırmalı, spor karşılaşmalarında birbirlerini öldürmeye varabilecek fanatik taraftarlar yerine, spor karşılaşmalarını sosyal yönleri gelişmiş, estetik duyguları ile donatılmış izleyiciler olarak eğitmelidir.

Spor yalnız beden kabiliyetinin bir üstünlüğü sayılmaz. İdrak ve ahlâk da bu işe yardım eder.                                                                             Mustafa Kemal Atatürk