1990 yılından itibaren eğitim sisteminin içinde  çeşitli görevlerde bulundum.  Öğretmen ,   ve okul  Müdürü olarak çalıştım. Halen Devrek- Gökçebey İlçelerinde  Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak İş Güvenliği uzmanı olarak görev yapmaktayım..

Her şeyden önce okul ve kurumlarımızdaki en  öncelikli konu,  Okul/Kurumlarda çalışan tüm personel ve öğrencilerimizin  güvenliğini sağlamaktır. İleride ki günlerde bu konulara değinilecektir.

Öncelikle öğrenci öğretmen veli ilişkileri  konusunda okumalarım ve deneyimlerimi  paylaşmak  istiyorum. Okulların kalbi öğretmenler kuruludur.  Mevzuat  konuları dışında  okulun inisiyatifinde bulunan  Öğretmenler   kurulunda alınan  kararlar. Tüm öğretmen idareciler  ve öğrenci temsilcisinin katıldığı toplantılarda  müzakere edilerek alınmalıdır.  Alınan bu kararlar A dan Z ye tüm idareci öğretmen ve personel tarafından uygulanmalıdır.  Okul almış olduğu bu kararları net bir şekilde uygularsa yerleşen bu kurallar  okulun gerçek anlamda kurumsallaşmasına katkı sağlar. Bunlardan  biride veli toplantıları ve organizasyonudur..

Genelde veli toplantıları hafta sonları  saat 11.00 sularında, her  dönem yazılılardan sonra 2 defa yapılır. Toplantının geç     başlaması.    Her öğretmenin bir sınıfa giderek   notlardan, sorunlardan  ve yapılabilecek şeylerden bahsetmesi  sonucunda,   zaten geç yapılan toplantının uzamasına amaçtan uzaklaşmasına neden olur.  Toplantı   bittikten sonra velilerde tatmin duygusu oluşmadığı için veliler toplantı bitiminde  öğretmenlerin etrafını çevirir.  Kendi çocuklarıyla ilgili özel görüşme talep ederler. Ancak o anda öğretmenin enerjisi tükenmiştir.  Toplantı amacına ulaşmaz..

Önerilerim şunlardır.  Veli toplantısından önce öğrencilere söylenmesi gereken genel konular sınıf rehber öğretmeni tarafından öğrenci velilerine bir kez söylenir.  Sınıfa giren her öğretmen   aynı genel konudan bahsetmeye gerek duymaz . B unun için veli toplantısından önce  bir öğretmenler kurulu yapılarak , velilere açıklanacak konular ve  yöntem belirlenebilir. Genel konular yazılı olarak verilebilir.  Veli toplantıları okulun işleyişi ve başarısı açısından onlarca konudan sadece biridir…

 Veli toplantıları en geç saat 0:9 da başlamalıdır. Bu toplantılara veli öğrenci birlikte katılmalıdır. Bu tümceyi okuduk tan sonra hayır olmaz dediğiniz duyar gibi oluyorum .   Çocukların ruhsal durumunu incitecek,  çok özel konular sınıf veli toplantılarında görüşülmemelidir . 

Öğretmen  veli  ve öğrenciye aynı  ortamda iletişim kurduklarında, buradaki iletişim gerçek anlamda amacına  ulaşır.   Çoğunlukla sadece öğretmen veli  arasında  yapılan konuşmalar evde  veli tarafından  öğrenciye tam olarak aktarılamadığında;  iletişim hatası ortaya çıkabiliyor. Bu hatalar veli öğrenci ve öğretmen arasında güvensizliğe  neden olup daha büyük sorunların çıkmasına neden olabilir.

Eğitim-4   :  Ergenle   iletişim  nasıl olmalıdır,  Akran baskısı nasıl çözülür..

Gmail: [email protected]