Gazipaşa caddesi dökülüyor.

Dökülüyor derken.

Tüm dükkanlar ve işyerleri satılık veya satıldı.

Satılıyor. O kadar çok satılık işyerleri var ki hangi birini sayalım.

Satılanlardan başlayalım.

Halen daha değerini koruyan gayrimenkul piyasasından bahsedelim.

Söz edelim. İstanbul Pastanesinin hemen karşısındaki beş katlı bina satıldı.

Değeri ve emlak fiyatı olarak 75 milyon TL. deniliyordu.

Tam kullanım alanı 98. 60 metrekare. Zemin katta GSM bayi.

Hemen üstünde led ekran ışıklı olan reklamcılık üzerine çalışan ???!!!! işyeri.

Bu iki kat çok yeni yenileme yatırımı yaptı. Maalesef çıkacaklar.

Diğer katlar ise ile büro gibi kullanılıyor. Yalnız bu binanın bir önemli tehlikeli durumu vardı.

Yıkıldı, yıkılacak. Hayati tehlike var. Can güvenliği yok.

Boydan boya ve yukarıdan aşağıya bina yarılmış durumda.

Hatta ikiye ayrılmış bir konumda. Hem de ön ve arka cepheli olmak kaydı ile.

Bu binanın yeni sahibi bu tehlikeli yapıda halen daha kiracı neden tutar çok da anlamıyoruz.

Bu bina böyle iken içinde kiracı olması gerçekten şaşılır bir durum.

Hayati tehlike var.

Oturulamaz raporu keza. Allah korusun bir çökme olsa ne yapacağız?

Gündüz mesai saatinde böyle bir facia geliyorum derse.

Hiç unutmayınız ve hatırlatıyorum.

Hemen bu binanın karşısında üç katlı lokanta olan bina geceyarısı çökmüştü.

Çok değil üç yıl önceki kaza olayından bahsediyorum, görüntüler halen çok taze duruyor.

Allah korusun bu faciayı hiç kimsenin içinde olmaması önlemişti.

Kiracılar haricinde bu binaya günde önemli sayıda müşteri potansiyeli girişi var.

Bir kez daha bu binanın yeni sahibini acil odaklı uyarıyoruz.

Dikkat çekiyoruz.

Ve binanın yakın zamanda tam 72 milyon TL’ye satıldığı söylendi.

Bizler gayrimenkul firmasından aldığımız bilgiler doğrultusunda yazıyoruz.

Sağlık sektörü ile ilgili bir firma alımı yapmış.

Bina yıkılacakmış. İçinde kiracılara tebligat ve uyarı gitmiş diye biliyoruz.

Ve yeni bir bina daha Gazipaşa caddesi kazanacak.

Eski ve metruk binalar gidiyor. Yeni ve modern yapılar geliyor.

Çok da güzel oluyor. Burada önemli olan detay Gazipaşa caddesinde gayrimenkulü olanlar satıyor.

Zonguldak acaba cazibesini mi, kaybediyor. Bilemiyorum.

Bildiğimiz devamla eski TSO hizmet binasının olduğu yer, şimdi Maydonoz Döner’in olduğu binanın komple satılacağı konuşuluyor.

Fiyatı ise 125 milyon Tl. deniliyor. Beş katlı. Zemin olarak kullanım alanı 150 metrekare.

Bitti mi? Hayır.

Geçmişte ilk açık çarşı mağazasının işletmeye açılan, bugün için öncü döner olarak hizmet veren beş katlı bina satılmış.

Fiyatı ise 130 milyon. Hayırlı ve uğurlu olsun. Alıcı ise önemli kuyumcu esnaflarımızdan birisi.

Alıcıların Zonguldaklı olması önemli. Satanlar ise Zonguldak’ı terk ediyor.

Bu yönden olumsuzluk olarak addediyorum.

Halk Bankasının yanında veya sırasında beş katlı bir bina daha satılık.

Fiyatı 100 milyon. Yeni yapılan merkez çarşısının hemen yanında.

Zemin adına kullanım alanı 100 metrekare.

Bir de küçük ölçekli işyerleri var. Gazipaşa caddesinde tahmini 36 metrekare olan iki ayrı dükkan satılık.

Her bir işyerinin fiyatı ise 20- 22 milyon aralığında.

Fevzipaşa caddesinde 36 metrekare bir dükkan 25 milyon.

İki katlı kullanım alanı 60 metrekare olan, zemin yüzölçümü ise 30 metrekare olan işyeri satılık.

Fiyatı ise 25 milyon. Ve işyerlerinin içinde hepsinin kiracısı var.

İşletmeci olarak çalışılıyor. Zonguldak halkına hizmet veriyorlar.

Tecrübeli esnaflarımız var. Ve Gazipaşa caddesinde neredeyse heryer satılık.

Bugün bir kısmını yazdık. Gazipaşa satılık, dedik.

Gazipaşa dökülüyor mu, desem. Yoksa yenileniyor mu, desem..

Zonguldak’ın tek caddesi cazibesini kaybediyor.

Altın olan Gazipaşa caddesinden eski sahipleri ayrılıyor.

Yeni sahiplerine hoş geldin deniliyor.

Altın cazibe devam ediyor mu, onu da önümüzdeki günlerde bahsedelim.

Evet birde kiracılardan bahsedelim. Kiracılar derken.

Cami altındaki bazı kiracılardan bugün söz edelim.

Büyük kira kayıpları yaşandığı söyleniyor.

Kim kimin kiracısı belli değil. Kiracı içinde kiracılar var.

Hatta bir kiracı içinde kiracı derken. Esas kiracı kim? Belirsiz.

Cami altında ki işyerleri vakıf aracılığı le veriliyor.

Veya dernek vasıtası ile. Stopaj yok. Vergi yok. Hiç bir şey yok.

Aslında birçok ticaret yapan kiracı işyerleri için büyük dezavantaj olarak addediyorum.

Haksızlık olarak altını çiziyorum. Ana caddede birçok işyeri stopaj aylık veriyor.

Evsahipleri ise yılık beyanname veriyor.

Peki, vakıf ve benzeri yerlerden kiralanan işyerlerinin sıklıkla el değiştirdiği ve haksız çok kazançlar elde edildiği söyleniyor.

Burada cami vakfı esas olarak zarar ediyor.

Mal sahibi iken, aracı kurum gibi bir duruma doğru yol alıyor.

Birleri çok kazanıyor. Bedavan besleniyor.

Cami vakıfları da durumu maalesef bilerek/bilmeyerek seyrediyor.

Örneğin yine cami vakfı altında kiralan bir işyerinin, yaklaşık bir yıl önce üçüncü şahıslara verildiği, dolar ile kiralandığını, ödemenin elden veya birinci kiracının hesabına her ay yapıldığı söyleniyor.

Hatta burada şöyle bir durumun bile yanıltma adına yapıldığı, ilk kiracının, üçüncü şahıs olarak kiralanan işletmeye % 1 göstermelik ortak olduğu iddia ediliyor.

Burada kim kandırılıyor. Tabi ki vakıflar.

Geçmişten bugüne bu durumun hep böyle olduğu iddia ediliyor.

Kiralan yerler vefat halinde babadan oğula veya çocuklarına geçiyormuş.

Gerçi aldığımız bilgilere göre babadan oğula geçen kira sözleşmelerinde diğer çocuklarında hakkını yiyenler varmış.

Ballı kira geliri tüm aileye dağılacakken açgözlüler hepsini yiyormuş.

Pes dedik.

Vakıf ve benzeri yerlerde böyle kira korsan kazançlarına sahne oluyor.

Ve buralar kutsal bir alan. Burada büyük haksızlıklar oluyor.

Vakıf mağdur, herkes birbirinin kiracısı oluyor.

Aynı geçmişte yıkılan köprü altında benzeri durumlar yaşanıyordu. Şimdi yıkıldı.

Kimse bu konuda konuşmuyor. Bu dediğimiz yerlere yetkililer ve ilgililer el atmalı.

Cami vakfı başkan ve yöneticileri neyi seyrediyor? Bilemiyoruz.

Zonguldak ana caddesi Gazipaşa dökülürken. Birer birer satılırken. Mülkler el değiştirilirken.

Cami vakfına ait kiralık yerlerde milyonlar hatta milyonlarca lira paralar dönüyor.

Ve dolarlarında havada uçtuğunu görebiliyoruz.

Bu konuya da dikkat çekiyoruz. Bu tatlı kazanç ve tatlı hayata.

Bir dur demek lazım.

Biz bu bölgeleri zaman dahilinde ifşa edeceğiz ve detaylarla irdelemeye devam edeceğiz.

Haksızlık ve hukuksuzluk varsa incelensin.

Gazipaşa dökülürken.

Mülkler el değiştirirken.

Kira adına vakıflarda neler oluyor?

Şimdilik nokta.